فارس نوشت:

نهاد ویژه حفاظت از حریم شخصی کاربران در ایتالیا موسوم به Garante Privacy، به گوگل اخطار کرد تنها ۱۸ ماه فرصت دارد تا خود را با قوانین این کشور در حوزه حریم شخصی سازگار کند.

به نقل از تله کام پیپر، این نهاد به گوگل اعلام کرده که نباید بدون کسب رضایت کاربران اطلاعات شخصی آن‌ها را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار دهد و رویه‌ا‌ی که فعلا در این زمینه در پیش گرفته بر خلاف مقررات ایتالیا بوده و باید تغییر کند.

این هشدار پس از یک سال تحقیقات در مورد عملکرد گوگل در ایتالیا به این شرکت داده شده است. پیش از این نهادهای رگولاتوری در فرانسه، آلمان، اسپانیا و هلند هم با همکاری یکدیگر رویه‌های گوگل در حوزه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران را مورد بررسی قرار داده و از تخلفات این شرکت خبر داده بودند.

رگولاتوری ایتالیا اعلام کرده که گوگل تلاش‌هایی برای تطبیق اقدامات خود با قوانین محلی این کشور انجام داده، اما اقداماتی که این شرکت در مورد نحوه رفتار با داده‌های شخصی کاربران در اختیارشان قرار می‌دهد کافی نیست.

این نهاد نقشه راهی که گوگل باید در ۱۸ ماه آینده از آن تبعیت کرده و خود را با تصمیمات اتخاذ شده از سوی آن هماهنگ کند را نیز به تفصیل شرح داده است. اطلاع‌رسانی دقیق به کاربران در مورد اهداف تجاری این شرکت، کسب رضایت قطعی کاربران سرویس‌های مختلف گوگل در زمان جمع آوری داده‌های شخصی آنان و امکان‌پذیر کردن حذف اطلاعات شخصی کاربران پس از دو ماه از جمله تغییراتی است که گوگل باید در سرویس‌های خود به وجود آورد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =