فارس نوشت:

فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی - تخیلی به نظر برسند، استفاده می‌کند.

به نقل از پی‌سی ورلد، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک در مقاله‌ای در روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: همانطور که دسترسی به پلیس یا اورژانس از طریق یک تلفن ضرورت و اهمیت انکارناپذیری دارد، امکان متصل شدن به اینترنت هم به همین اندازه حیاتی است.

وی دیدگاه‌های خود در مورد آینده اینترنت را شرح داده و گام‌هایی که باید در این راستا برداشته شود را نیز برشمرده است. به گفته وی هم اکنون تنها یک سوم مردم زمین به اینترنت دسترسی دارند و بقیه به علت هزینه‌های بالا یا ضعف زیرساخت‌ها از چنین قابلیتی بهره مند نیستند.

وی افزوده که فیس‌بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی - تخیلی به نظر برسند، استفاده می‌کند. پهباد، ماهواره و اشعه لیزر از جمله ابزاری هستند که فیس‌بوک از آن‌ها برای ارائه خدمات خود در آینده استفاده خواهد کرد.

به گفته زاکربرگ مشکل ۹۰ درصد مردم کره زمین عدم دسترسی به شبکه اینترنت نیست، بلکه آن‌ها قادر به تامین هزینه‌های دسترسی به انواع داده نیستند. بخشی از راه حل در صورت تامین اینترنت رایگان در دسترس خواهد بود.

وی اضافه کرد: همان طور که تلفن زدن به پلیس یا اورژانس در اکثر کشورهای جهان برای دریافت کمک‌های ضروری رایگان است و از این بابت هزینه‌ای در قبض تلفن منظور نمی‌شود، باید در آینده استفاده از سرویس‌های اساسی و مهم اینترنتی هم برای همه کاربران رایگان شود.

زاکربرگ منظور خود را از این سرویس‌ها مشخص نکرد، اما این تحول را عامل ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی، فرصت‌های تجاری گسترده‌تر و در نهایت پیشرفت انسانی دانست.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    33 1
    خدا پدرشو بیامرزه این انسانی هست که حتما جاش تو بهشته روزهایی رو در پاینده میبینم که بخاطر خدماتش و افکارش در کنار ادیسون ازش یاد میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    24 0
    تو ایران که هیچ کدومش رایگان نیست
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    15 0
    خدا خیرش بده
  • ممد ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    2 13
    خدا جونشو بگيره!!! پدرمون در اومد پاي فيسبوق
  • فردوس A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مطمئنم این فکرعملی میشه یه نگاهی به عالم گیرشدن تلفن برق تلوزیون و بقیه چیزایی که زمانی حتی توی تخیلات مردم نگنجیده بندازیدهمیشه کسایی بودن که خیلی اززمان خودشون جلوتربودن ادیسون ها گراهام بل ها جابزهاو......