فارس نوشت:

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: موضوع امنیت پایتخت و مسائل مرتبط با آن در جلسه مجمع نمایندگان تهران بررسی شد و در مورد بودجه پایتخت در سال 93 نیز مقرر شد تا جلسه‌ای در این ارتباط با استاندار تهران برگزار شود.
حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران گفت: جلسه با حضور نمایندگان تهران، فرمانداران شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات همچنین با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در محل مجمع نمایندگان تهران برگزار شد و مشکلات شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او گفت: از مشکلات مورد بحث در این نشست می‌توان به موضوع بهم ریختگی ادارات و سازمان‌های شهرستان تهران و ضرورت تقسیم‌بندی آن به صورت منطقه‌ای شهری تهران، اعتبارات ضعیف شهرستان تهران نسبت به بودجه اعتباری کل کشور، امنیت بازار با توجه به بافت فرسوده و تأسیسات قدیمی موجود در آن اشاره کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: همچنین در این جلسه موضوع امنیت شهر تهران و ضرورت افزایش کلانتری‌های تهران و همچنین موضوع حریم شهرستان تهران و تداخل با شهرستان‌های مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این موضوعات مطرح شده در مورد شهرستان شمیرانات در این جلسه نیز می‌توان به درآمدهای شهرداری منطقه یک از شهرستان شمیرانات و هزینه‌کرد آن در تهران و همچنین حریم شهرستان شمیرانات و تداخل آن تا دیزین و شمشک که باعث افزایش قیمت زمین در این مناطق شده است،مشکلات درمانی در بیمارستان‌های شهدای تجریش، طالقانی و مسیح دانشوری که اعم این مشکلات ناشی از کمبود بودجه است، اشاره کرد.

طلا با اشاره به بررسی مشکلات شهرستان ری در جلسه امروز گفت: موضوع اول ارتباط فرمانداری با 3 منطقه شهرداری و لزوم تمرکز فعالیت‌های شهرداری در یک منطقه و درخواست ارتقاء شهرداری منطقه 20 به شهرداری منطقه ویژه با امتیازات بیشتر، موضوع دوم لزوم افزایش امنیت در شهرستان ری با توجه به وجود زندان‌های فشاپویه و زندان زنان در این منطقه، مشکلات محیط زیست و دفن زباله و همچنین موضوع فرسودگی شبکه آب و لزوم ترمیم و بهسازی آن از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در ادامه جلسه که با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران برگزار شد بودجه سال 93 در تهران مورد بحث قرار گرفت که با توجه به حساسیت این موضوع مقرر شد جلسه دیگری در رابطه با بودجه تهران بین هیأت رئیسه مجمع نمایندگان تهران با استانداری برگزار شود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =