جذاب‌ترین تصاویر علمی این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس ببینید: از قلعه شنی روی دانه شن و بالون‌های اینترنت گرفته، تا کالری‌شمار موبایلی و رشته‌های غدد مارماهی.


قلعه شنی روی دانه شن
ویک ومنیز هنرمند و مارسلو کوئلهو دانشمند با همکاری یکدیگر دست به ابتکار زیبایی زده‌اند: خلق تصاویری از قلعه‌های مختلف روی دانه‌های شن با استفاده از پرتو لیزر. اگرچه این کار به طرز مشقت‌باری دشوار است، اما نتیجه کار بسیار زیبا و هنرمندانه از کار در آمده است.

اختاپوس کوچولو
هشت‌پای ریزی که در عکس بالا می‌بینید، یکی از چند ده اختاپوسی است که اخیرا در آزمایشگاه دریایی Mote کالیفرنیا سر از تخم در آورده‌اند.

چشم‌انداز قطبی
پروژه آیس‌بریج ( به معنی پل یخی، IceBridge) ماموریتی برای نقشه‌برداری هوایی از مناطق قطب شمال است. عکس بالا یکی از برداشت‌های این پروژه است که چشم‌نوازی منطقه قطبی را به زیبایی تمام به تصویر کشیده است.

کمربند ذرت
عکس بالا فعالیت فوتوسنتز گیاهان بخش غربی نیمکره شمالی را در ماه تیر و هم‌زمان با فصل رشد نشان می‌دهد. این عکس با استفاده از تکنیک اندازه‌گیری نور رها شده توسط گیاهان حین عملیات فوتوسنتز تهیه شده است. زمانی‌که گیاهان طی فوتوسنتز نور خورشید را به سوخت تبدیل می‌کنند، بخش اندکی از آن را به شکل نامرئی آزاد می‌کنند.

بالون‌های اینترنت
بالونی که در تصویر می‌بینید، یکی از بالون‌های آزمایشی پروژه Loon گوگل است؛ طرح جاه‌طلبانه‌ای است که قصد دارد بالون‌های فرستنده وای-فای را در سراسر دنیا پخش کند. 

کالری‌شمار موبایلی
به نظر شما اگر قرار باشد Siri (دستیار صوتی گوش آی‎فون اپل) کالری دریافتی روزانه‌تان را بشمارد، نتیجه چطور خواهد بود؟ جواب این است: عجیب و البته احتمالا ناشدنی. اما اگر بتوانید قضاوت دستیار سخنگوی گوشی‌تان را تحمل کنید، ایده جالبی به نظر می‌رسد.

رشته‌های مارماهی
شبیه به رشته‌های کاموایی رنگی و دوست داشتنی به نظر رسد، اما در حقیقت این طور نیست! چیزی که در عکس بالا می‌بینید، رشته‌های بیوارگانیک غدد مارماهی است که می‌توان با جایگزینی آن به جای نایلون، طیف گسترده‌ای از ابزارهای سودمند را تولید کرد.

53275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    31 2
    خدا کنه گوگل مارو از دست این اینترنت داغون نجات بده
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    چند سال ديگه شعل شريف نصاب loon هم به مشاغل ايراني اضافه خواهد شد