بازدید آیت‌الله جوادی آملی از نمایشگاه کتاب تهران / برپایی جلسات نقد کتب باعث آگاهی بخشی می‌شود

آیت‌الله جوادی آملی در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: برپایی جلسات نقد کتاب نقش مهمی در آگاهی بخشی دارد و در این حوزه تلاش‌های بسیاری باید صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌آیت‌الله جوادی آملی در نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران (چهارشنبه 13 اردیبهشت) با سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران دیدار کرد.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: از زحمات معاونت امور فرهنگی و شهرداری تهران در برپایی این مکان تشکر می‌کنم و برگزاری این نمایشگاه را به اهالی علم و دانش تبریک عرض می‌کنم.

ایشان افزود: همچنین بهار کتاب را به نویسندگان، ناشران و مترجمان تبریک می‌گویم و امیدوارم در سال جاری با لطف خداوند نشر ما بیش از پیش موفق باشد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهیمت علم و فرهنگ در جامعه عنوان کرد: علم و فرهنگ وقتی در کشوری وارد می‌شود، فضا را برای گسترش دیگر شاخه ها ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر علم وقتی آمد ظرفیت مظروف را افزایش می‌دهد و جهان‌بینی انسان‌های آن جامعه را گسترش می‌دهد. از همین طریق است که مبادله میان فرهنگ‌ها اتفاق می‌افتد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله جوادی آملی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اهمیت نقد و جایگاه آن در جامعه اشاره کردند و عنوان کردند: برپایی جلسات نقد کتاب نقش مهمی در آگاهی بخشی دارد و در این حوزه تلاش‌های بسیاری باید صورت گیرد.

همچنین در ادامه این دیدار، صالحی ضمن تشکر از حضور آیت‌الله جوادی آملی در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: با حضور شما در اولین روز نمایشگاه، میمنت این رویداد فرهنگی مبارک شد. نمایشگاه کتاب فرصتی برای تبادل فرهنگ و فکر است و با همین نگاه  ناشران بسیار داخلی و خارجی در نمایشگاه حضر پیدا کرده اند.  

وی افزود: حضور 160 هزار کتاب لاتین و عربی در نمایشگاه عرضه شده است و کشورهایی مختلفی به صورت نمایندگی در نمایشگاه حضور دارند که فرصتی برای ارتباطات فرهنگی است تا فرهنگ و کتاب از طریق مبادله و گفت‌و‌گو گسترش پیدا کند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =