ظرف‌ شستن چطور می‌تواند دوای استرس‌تان شود؟/نجات با یک کار ساده

خیلی‌ها از ظرف شستن فرار می کنند و بعضی ها هم کار به ماشین ظرفشویی می‌سپارند. تحقیقات اما نشان داده که ظرف شستن می‌تواند به طرز قابل توجهی استرس‌های روزانه‌ افراد را کاهش دهد و آنها را به آرامش برساند.

به تازگي يك مطالعه{لينك} نشان داد كه ظرف شدن به صورت چشمگيري استرس‌ها و فشارهاي عصبي را كاهش مي‌دهد. اما چطور اين مسئله اتفاق مي‌افتد. 

ديگر همه مي‌دانند كه استرس بلاي اين دوره و زمانه است و ريشه بسياري از بيماري‌ها و سكته‌هاي قلبي و مغزي به استرس مي‌رسد. همين چند وقت قبل درباره علت‌هاي افزايش سكته‌هاي قلبي در جوانان خوانديد{اينجا}. براي مقابله با استرس هزار و يك راه وجود دارد محققان حالا به اين نتيجه رسيده اند كه با كاري ساده مانند ظرف‌ شستن مي‌تواند فشارهاي عصبي را به شدت كم كند.

در اين مطالعه آمده است كه دادن دستورالعمل به افراد درباره تمرکز داشتن هنگام شستن ظروف باعث تقویت توان آنها در تمرکز ذهن شد، عناصر منفی ذهن آنها بیش از پیش کاهش یافت و به جای آن عناصر مثبت جایگزین شد.
چطور بايد ظرف شست كه استرس كم شود ؟
به گزارش نشريه تايم،براي كاهش استرس با ظرف شستن تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه ظرفها را تميز كنيد! اين يعني اينكه در موقع ظرف شستن ديگر نبايد به فكري بدهي‌ها و امتحان‌ها و كارهاي عقب افتاده‌تان باشد. شايد اول خنده‌دار به نظر برسد. اما وقتي همه حواس‌تان حتي براي مدت كوتاه به ظرف شستن جمع كنيد بيشتر به خودتان و كنترل نفس‌تان فكر مي‌كنيد و در يك كلام به خودتان توجه داريد. همين مسئله باعث مي‌شود كه به آرامش خاصي برسيد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    29 2
    من به تجربه دریافتم کارآمدی این روش را. سالهاست که وقتی آشفته ام به سراغ آشپزی و ظرف شستن میرم و واقعا آرامش پیدا می کنم.
  • بی نام GB ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    8 6
    ولی من موقع ظرف شستن خیلی از گرفتاریهام یادم میاد
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    2 0
    از لحاظ علمی بهش میگن ذهن آگاهی.