تسنیم نوشت:سازمان اطلاعات سپاه از پرونده جیسون رضائیان به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد.

 نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز از مقام معظم رهبری به دلیل موضع‌گیری سنجیده، منطقی، به موقع و شجاعانه‌شان در مقابل عربستان سعودی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

وی افزود: از دید کمیسیون، رفتارهای پرخاشگرایانه عربستان سعودی نیازمند تدوین استراتژی جدیدی از سوی جمهوری اسلامی ایران در قبال این کشور است، لذا کمیسیون در جلسات آینده درباره ماهیت و محتوای این استراتژی وارد بحث خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تأکید کرد: در بخش دیگری از جلسه این کمیسیون، گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره شیوه‌های نفوذ دشمن برای آسیب زدن به بنیان‌های انقلاب و نظام از جمله پیگیری آمریکا برای آزادی جیسون رضائیان مورد بررسی قرار گرفت.

شفیعی اظهار داشت: براساس گزارش سازمان اطلاعات سپاه، جیسون رضائیان یک ایرانی آمریکایی‌الاصل است و یک عنصر حائز اهمیت برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود، به گونه‌ای که آمریکایی‌ها برای آزادی وی بسیار تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: جیسیون رضائیان مأمور اجرای تفکر آن دسته از سنای آمریکاست که معتقدند اگر این کشور بتواند روابط خود را با ایران به سطح قبل از انقلاب برگرداند، حکومت ایران را می‌توان به آسانی ساقط کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به بخش دیگری از جلسه این کمیسیون اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این جلسه، اقدام دولت بحرین در اخراج کاردار جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، به طوری که این اقدام از دید اعضای کمیسیون نوعی فرار به جلوی رژیم بحرین قلمداد شد.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون معتقد بودند که منامه برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود در مقابل مطالبات مردمی و نیز سرپوش گذاشتن بر جنایاتش در بحرین، به فرمان سعودی‌ها به اخراج دیپلمات ایران از پایتخت بحرین مبادرت کرده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =