سازمان غذا و دارو ۱۰ محصول را به دلیل جعل اسناد بهداشتی غیرقابل مصرف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روایط عمومی وزارت بهداشت،‌ سازمان غذا و دارو  اسامی تعدادی محصول غیر مجاز که به دلیل جعل اسناد بهداشتی سازندگان از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیر مجاز شناخته شدند را اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای واحدهای تولیدی، نمک با نام تجاری یک تاب، گلاب و عرقیات گیاهی با نام های تجاری نفیس- عطرآمیز- گلشن را غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

پیرو این اطلاعیه، همچنین لواشک و آلوچه بهداشتی با نام تجاری دردانه، رشته پلویی با نام تجاری احمد ، کیک شرکت دو نان آذربایجان با نام تجاری دو نان ، آبلیمو با نام‌های تجاری نمونه و چکامه به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز هستند.

سازمان غذا و دارو در ادامه از افرادی که محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده می‌کنند خواست معاونت های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود. در این زمینه شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان آماده دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز است.

۴۷۲۳۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    2 0
    همش اقایون چسبیدن به چهارنفر ادم خرده پا و بهشون گیر میدن.چرا به اینا مثل کارخانجات لبنات و سوسیس و کالباس که تخلفاتشون محرزه و از کارخانجات بزرگ هم هستن تذکر نمیدن و فرتی اسشونو اعلام می کنن.چون کارخانجات بزرگ پول دارن هر کاری دلشون می خواد بکنن و انوقت چهارتا ادم خرده پا .........
  • بی نام RO ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    2 0
    مگه کشتن فقط بوسیله مواد غذایی انجام می شه چرا کسی با خودروسازها که یه قوطی درست می کنن و باعث کشتن مردم می شن کسی برخورد نمی کنه تازه لیلی به لالاشون هم می ذارن و هر روز هم قیمتاشونو می برن بالا.فقط چسبیدن به ادم بدبختی که داره تو خونش یا تو روستا فرضا رشته پلوئی درست می کنه تا با شجاعت هر چه تمام تر اسمشو اعلام هم بکنن .اگه اقایون شجاعت دارن اسم یه کارخونه سوسیس کالباس یا لبنیات رو اعلام کنن
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    باید به وزارت بهداشت عزیر دست مریزاد گفت ایا با کسانی که با سلامت جامعه بازی می‌کنند باید به این سادگی برخورد کرد و تنها از مردم خواست اگر این اجناس را دیدند گزارش بدهند ایا بهتر نیست متخلفان، متقلبان و سود جویان را چنان تنبیه و ادب کنند که در این جریان مجبور به جمع آوری این اجناس از جامعه شوند اینهمه بیماری و سرطانی از کجا بوجود آمده؟