ایرنا نوشت:

معاون وزیر ورزش و جوانان و دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: شمار سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در دولت اصلاحات پنج هزار تشکل بود که در دولت های نهم و دهم به 197 مورد کاهش یافت.

محمود گلزاری روز چهارشنبه درنشست ستاد ساماندهی امورجوانان استان بوشهر افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از قابلیت های مهم حضور با نشاط جوانان درعرصه های مختلف اجتماعی و غیردولتی هستند.

وی ادامه داد: جوانان سرمایه های کشور محسوب می شوند و از اقدام های مثبت دولت تدبیر و امید در حوزه جوانان، تسهیل امور ثبت سازمان های مردم نهاد است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: هم اینک 23 میلیون نفر از جمعیت کشور در گروه سنی 14 تا 30 سالگی هستند که در برنامه ریزی امور جوانان قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: اعتیاد، خشونت، طلاق و آسیب های مترتب برحضور غیرضابطه مند در فضای مجازی از نظرتاثیر گذاری بر سایر آسیب ها بشدت درسالیان اخیر افزایش یافته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهارداشت: جوان غافلی، جوان هراسی و جوانان فریبی از موضوعاتی است که هم اینک گریبانگر رویکرد به امور جوانان شده است.

گلزاری ادامه داد: نیروی جوانی یک فرصت برای کشور است و نباید از این ظرفیت که می تواند در خدمت توسعه قرار گیرد غفلت شود.

وی گفت: نباید از حضور جوانان در جامعه بویژه سازمان های مردم نهاد، هراس داشت بلکه باید این قشر را باور کرد تا در مشارکت های اجتماعی حضوری پرنشاط داشته باشند.

دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور افزود: توکل به خدا، صبوری و علم چگونگی ارتباط با جوانان باعث می شود تا جوانی که غرق در انحراف نیز شده است وقتی مورد اعتماد قرار می گیرد از آسیب ها دوری کند.

وی با بیان این که راه اندازی مشاوران جوان برای مدیران امری اشتباه است یادآورشد: به جای مشاور جوان باید دستیار جوان وجود داشته باشد که با علم و آگاهی نسبت به هم سن و سال های خود مشکلات آنها را درعرصه عملی حل و فصل کند.

گلزاری گفت: جوان باوری و جوان یاوری مد نظر مسوولان و دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت:فراهم کردن زمینه مشارکت جوانان درعرصه های اجتماعی الزام قانونی و سند چشم انداز توسعه است و رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نیز بر تحقق آن تاکید دارند.

احمد بهروزیان فرد افزود: هم اینک دراین استان 12 سازمان مردم نهاد درامور جوانان فعال است و برنامه ریزی برای ارتقای این شمار به 25 تشکل درنیمه نخست سال آینده انجام شده است.

وی یادآورشد: هم اینک از مجموع 36 پست سازمانی مربوط به سازمان ملی جوانان سابق دراستان بوشهر 26 پست خالی است.

بهروزیان فرد ادامه داد: فضاهای اداری مربوط به سازمان ملی جوانان سابق نیز به اداره کل ورزش و جوانان این استان واگذار نشده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =