وزیر ورزش و جوانان:  نباید با پدیده‌هایی مانند ماهواره قهر کنیم

اختتامیه جشنواره ازدواج و خانواده جوان امروز برگزار و از برگزیدگان این بخش با حضور وزیر ورزش و جوانان تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم وزیر ورزش و جوانان گفت: کشورهایی مانند ژاپن بر نگهداری مرزهای فکری و عقیدتی با وجود هجوم فرهنگی تاکید دارند دارند اما نتوانستیم با آنها کنار بیاییم و در مقابل با آنها مقابله می کنیم.

محمود گودرزی با بیان اینکه ماهواره نمونه آن است تاکید کرد: ماهواره شاید بهترین ابزار برای تعلیم و تربیت باشد اما مانند چاقویی است که می‌تواند در دست جراح یا جانی قرار گیرد. باید بتوانیم از تاثیرات سازنده ماهواره بهره ببریم.

او تاکید کرد: نباید با پدیده‌هایی مانند ماهواره قهر کنیم و لازم است اثرات مثبت و منفی آنها را بشناسیم و از اثرات مثبت این وسایل در جهت منویات بزرگان خود بهره ببریم.

او ادامه داد: در کشورهای دیگر به ندرت دچار تحولات شگرف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی رخ می دهد اما در کشور ما این تحولات هر 50 سال یکبار اتفاق می افتد که ویژگی فرهنگی خاصی به ما می‌دهد.

گودرزی گفت:لازم است روابط و تعاملات بین نسلی و اختلاف بین نسلها را تحلیل کنیم و برای درمان آن نسخه داشته باشیم و یک نسخه واحد کارساز نیست.


موانع بر سر راه ازدواج جوانان


گودرزی با اشاره به موانع بر سر راه ازدواج جوانان گفت: بی رغبتی به ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج افزایش نرخ طلاق اشتغال و مشکلات اقتصادی ناشی از وضعیت اقتصاد کلان از جمله این موانع است.نفت در اقتصاد کلان عنصری اساسی است و در سایه تحریم به محاق رفته است

او با اشاره به اینکه18 سازمان و وزارتخانه موظف به فعالیت در حوزه جوانان هستند ادامه داد: متاسفانه اکثر این نهادها و سازمان‌ها هیچ احساس مسوولیتی در حوزه جوانان نمی‌کنند و همه کارها به یک بخش کوچک، ضعیف از نظر اعتباری و کم توان از نظر اجرایی موکول شده است. تا زمانی که این روحیه و ضعف قوانین وجود دارد، نه تنها اوضاع بهتر نمی‌شود بلکه بدتر می‌شود.

او گفت: در مقایسه با کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته شرایط ما در حوزه ازدواج بد نیست اما گاهی سیاه‌نمایی می‌شود و همین امر حساسیت‌هایی را به وجود می‌آورد و به فضای منفی در این خصوص دامن می‌زند. در این شرایط لازم است به مساله ازدواج با دقت و ظرافت بپردازیم تا مبادا به تشدید شرایط کنونی کمک کنیم.

گودرزی گفت: براساس یکی از تحقیقات انجام شده درباره گفتمان درون خانواده، مشخص شد که افراد حداکثر 30 دقیقه در خانواده به گفت‌وگو با یکدیگر می‌پردازند این در حالی است که در گذشته نه چندان دور زمان زیادی اعضای خانواده در کنار یکدیگر سپری می‌کردند.

او ادامه داد: انزوا یکی از تاثیرات استفاده از تکنولوژی و روابط خانوادگی است. در حال حاضر افراد در خانواده حتی اگر در کنار یکدیگر باشند از نظر فکری و اندیشه‌ای از همدیگر فاصله دارند که من از آن به عنوان شکاف و گسست نسلی نام می‌برم. بدیهی است که این نگاه در نهاد خانواده نیز تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر نوع نگاه به خانواده تفاوت زیادی پیدا کرده است.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =