واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور آمریکا مزایای تغییرات در قانون مهاجرت در آمریکا را تشریح کرد.

باراک اوباما در نطق هفتگی خود خطاب به مردم آمریکا که از دبیرستان « دل سول» در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا ایراد شده بود درباره ی اصلاح قانون مهاجرت در آمریکا گفت:
ما کشور مهاجران هستیم. همین مسئله باعث شده است که آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر مزیت و برتری داشته باشد. مهاجران باعث می شوند که کشور ما جوان ، پویا و کارآفرین باقی بماند. این واقعیت ها درحالی است که امروز نظام مهاجرت در کشورما کارایی ندارد و همه از این مسئله اطلاع دارند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت:
به علت همین ناکارآمدی بود که من دو سال پیش به همین دبیرستان آمدم و اصول مربوط به اصلاح در قانون مهاجرت آمریکا را تشریح کردم. پنج ماه بعد از آن سخنرانی بود که دمکرات ها ، جمهوریخواهان و نمایندگان مستقل در مجلس سنای آمریکا دور هم جمع شدند تا لایحه ای عقلانی و مصالحه شده را تصویب کنند. آن لایحه باعث می شد که مرزهای ما امن تر شود و مهاجران فاقد اوراق هویت در آمریکا از مسیر دستیابی به شهروندی آمریکا برخوردار شوند مشروط به اینکه مثل دیگر شهروندان آمریکایی جریمه بپردازند و مالیات بدهند.
باراک اوباما افزود:
کارشناسان مستقل گفته بودند که این قانون باعث رشد اقتصاد آمریکا و کاهش کسری بودجه ی ما خواهد شد اما اگر مجلس نمایندگان اجازه می داد که درباره ی این لایحه رای گیری « بله » یا « خیر» صورت گیرد، این لایحه با حمایت دو حزب دمکرات و جمهوریخواه تصویب می شد و امروز یک قانون بود. اکنون یکسال و نیم از آن تاریخ گذشته است اما سران جمهوریخواه در مجلس نمایندگان مانع از آن شدند که این رای گیری ساده برگزار شود. من هنوز معتقدم که بهترین راه برای حل کردن این مشکل این است که دو حزب دمکرات و جمهوریخواه با یکدیگر کار و این قانون دو حزبی را تصویب کنند اما تا زمانی که این اتفاق رخ دهد من در مقام رئیس جمهور آمریکا اقداماتی را می توانم انجام دهم که اقدامات حقوقی هستند. این اقدامات در گذشته به وسیله ی روسای جمهور دمکرات و جمهوریخواه اتخاذ شدند. این اقدامات باعث خواهند شد که نظام مهاجرتی ما منصفانه تر و عادلانه تر باشد.
باراک اوباما در ادامه گفت:
من این هفته این اقدامات را اتخاذ کردم:
ما منابع بیشتری در طول مرز مستقر می کنیم تا به ماموران کمک کنیم که جلوی ترددهای غیر قانونی را در مرز بگیرند.
ما همچنین کسانی را که در طول مرزبه صورت غیرقانونی تردد می کنند به کشورشان بازخواهیم گرداند.
ما تقویت منابع خود را روی افرادی متمرکز خواهیم کرد که تهدیدی برای امنیت ما هستند این افراد که ما روی آنها تمرکز می کنیم تبهکاران هستند و شامل خانواده ها نمی شود، این افراد مجرمان هستند و شامل کودکان نمی شود.
ما شمار بیشتری از افراد مهاجر فاقد اوراق هویتی را از سایه خارج می کنیم تا اینکه آنها بتوانند مطابق قانون عمل کنند، مالیات خود را بپردازند ، سابقه ی کیفری آنها کنترل شود و مطابق قانون عمل کنند.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد:
هیچ یک ازاین قوانین به نفع مهاجرانی نخواهد بود که به تازگی وارد آمریکا شدند، این قوانین به نفع کسانی نیست که تلاش کنند در آینده به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند. این قوانین، تابعیت آمریکا را به مهاجران اعطا نمی کند و اجازه نمی دهد که این افراد به صورت دائم در آمریکا بمانند یا اینکه از مزایایی برخوردار شوند که شهروندان آمریکایی از آن برخوردار می شوند! این اقدامات من قطعا عفو مهاجران نیست هرچند که منتقدان بارها این مسئله را بگویند. عفوی که از آن صحبت می شود همین نظام فعلی مهاجرت در آمریکا است یعنی میلیون ها نفر در آمریکا زندگی می کنند بدون آنکه مالیات بدهند یا طبق قانون عمل کنند! اقداماتی که من این هفته کردم شروع حل این مشکلات خواهد بود.
رئیس جمهور آمریکا گفت:
همانطور که ممکن است شنیده باشید افرادی در کنگره هستند که اختیارات من برای عملکرد بهتر نظام مهاجرتی آمریکا را زیر سئوال می برند. من به آنها می گویم که راه چاره این است که شما نمایندگان لایحه اصلاح قانون مهاجرت را تصویب کنید. من امروز اقداماتی را که اتخاذ کردم با امضای خود به قانون تبدیل کردم تا این مشکل حل شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =