ممنوعیت ورود زائران کشورهای در معرض ابولا به عربستان/ تمدید حبس شهروندان سیرالئون

در حالی که کشف موارد جدید ابولا موجب تمدید حبس مردم سیرالئون شده عربستان نیز مقررات ورودی خود را در موسم حج تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مقام های وزارت بهداشت سیرالئون می گویند، با وضع مقررات سه روزه منع آمد و رفت و کنترل خانه به خانه توانسته اند تعداد جدیدی از مبتلایان به ویروس ابولا را شناسایی کنند.

به نوشته یورو نیوز،یکی از نیروهای گروه عملیات برای مقابله با ابولا در این کشور می گوید: "گزارش هایی در راه است که از شناسایی تعداد جدیدی از مبتلایان به این ویروس خبر می دهد. اگرچه هنوز به تائید نهایی نرسیده اما در برخی مکان ها همچون پورتلوکو، حدود ۲۲ فرد مبتلا شناسایی شده اند و همه انها به مراکز درمانی منتقل شده اند."

همزمان با ادامه تلاش ها در کشورهای غرب آفریقا برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا، وزارت بهداشت عربستان سعودی نیز با نزدیک شدن به آغاز مراسم سالانه حج، راهکارهایی را برای مقابله با گسترش این ویروس آغاز کرده است.

کارکنان وزارت بهداشت تمامی مسافرانی را که برای اعمال حج وارد فرودگاه شهر جده می شوند، مورد معاینه قرار می دهند تا از سلامت آنها اطمینان یابند.

این کشور همچنین ورود زائران از کشورهای سیرالئون، گینه و لیبریا به عربستان را ممنوع کرده است.

تمدید حبس مردم سیرالئون

یک مسئول بلندپایه در سیرالئون روز یکشنبه گفت طرح سه روز باقی ماندن اجباری در خانه در سیرالئون با هدف ریشه کن کردن بدترین موج شیوع بیماری ابولا در این کشور موجب شناسایی دهها مورد جدید ابتلا به این بیماری شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از فریتاون، این مسئول سیرالئون گفت طرح باقی ماندن اجباری در خانه شامل همه نشده است و به احتمال بسیار زیاد تمدید خواهد شد.

بر اساس یک راهبرد سخت گیرانه در سیرالئون، دولت این کشور به جمعیت شش میلیونی آن دستور داد از خانه هایشان خارج نشوند و افراد داوطلب نیز شروع به سر زدن به خانه ها کردند تا به خانواده ها نحوه قرنطینه کردن بیماران و خارج کردن مردگان را آموزش دهند.

استیون ژاوژیا رئیس مرکز عملیات اضطراری که رهبری حرکت ملی برای مقابله با ابولا در سیرالئون را بر عهده دارد گفت: «به احتمال بسیار زیاد، طرح باقی ماندن در خانه تمدید خواهد شد». وی افزود: «این طرح به رغم موفقیت گسترده آن در برخی شهرهای بزرگ مثل فری تاون و کینیما به طور کامل اجرا نشده است».

به گفته ژاوژیا، تا پایان روز شنبه که دومین روز اجرای این قانون بود 92 جسد در سراسر کشور جمع آوری شد. همچنین 123 نفر با مقامات ذیربط تماس گرفتند تا مبتلا شدن احتمالی خود به ابولا را به اطلاع آنان برسانند که از بین این افراد، مبتلا بودن 56 نفر به ابولا و مبتلا نبودن 31 نفر دیگر به این بیماری ثابت شد و 36 نفر نیز هنوز منتظر مشخص شدن نتیجه آزمایش ها هستند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =