تسنیم نوشت:

گزارش جدید منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، از افزایش ۱۳۱ هزار بشکه‌ای تولیدات نفت ایران در طول ۴ ماه اول سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری «ترند» آذربایجان، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ایران با تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۴۷ هزار بشکه نفت در طول چهار ماهه اول سال جاری میلادی، رتبه سوم را در بین سازمان کشورهای صادر کننده نفت موسوم به «اوپک» از آن خود کرده است.

بر اساس گزارش ۲۸ جولای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدات نفت خام ایران در طول چهار ماهه اول سل ۲۰۱۴ میلادی و در مقایسه با سال گذشته، تا حدود ۱۳۱ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

علاوه براین، تولیدات نفت خام ایران در طول همین بازه زمانی نیز در مقایسه با متوسط تولیدات ثبت شده این کشور در سال ۲۰۱۳، ۱۳۴ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

ایران با تولید ۳ هزار و ۱۱۳ میلیون بشکه نفت به صورت روزانه در سال ۲۰۱۳، رتبه دوم را در بین کشورهای صادر کننده نفت داشت؛ تولیدات نفت خام ایران در سال ۲۰۱۲، ۳ میلیون ۳۸۷ هزار بشکه و به عبارتی ۲۷۴ هزار بشکه در روز بیشتر از تولیدات فعلی بود.

عربستان سعودی در زمینه تولید نفت خام در ۴ ماه اول سال جاری، با تولید ۹ میلیون و ۸۰۱ بشکه نفت به صورت روزانه، رتبه اول را در سازمان اوپک داراست؛ عراق نیز ۳ میلیون و ۲۹ هزار بشکه نفت در این دوره زمانی تولید کرده و در جایگاه دوم اوپک قرار گرفته است.

کل خروجی تولیدات اوپک در چهار ماهه اول سال جاری برابر با ۳۲ میلیون و ۵۵ هزار بشکه در روز ثبت شده است که این میزان حاکی از کاهش تولید ۲۹۸ هزار بشکه نفت در مقایسه با همین دوره زمانی سال گذشته است.

بر اساس این خبر، تولیدات نفت ایران در آوریل سال جاری ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز بود که در مقایسه با آوریل ۲۰۱۳، ۱۰۶ هزار بشکه افزایش داشته است.

ایران در بین کشورهای تولید کننده نفت خام جهانی، بعد از روسیه، عربستان سعودی، آمریکا، چین، کانادا و عراق، در جایگاه هفتم قرار دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =