امیر محبیان معتقد است فردی که به عنوان نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات حضور می‌یابد باید چهره‌ای معتدل و آشنا به روزنامه‌نگاری باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه با برشمردن ویژگی‌های نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات در این زمینه گفت: «در وهله اول این فرد باید نسبت به کارکردهای مطبوعات آگاهی لازم داشته باشد و بداند که اساس نیروهای عرصه مطبوعات به دلیل ماهیت کاری‌شان از یک فرصت قانونی که نیت خوب در عمل است برخوردارند.»

او ادامه داد: « به عبارتی بر خلاف بعضی افراد که هنگام تخلف اصل را بر نیت خوب آنها نمی‌گذارند، در مورد روزنامه‌نگاران حتی در صورت تخلف باید در مورد آنان اصل را بر برائت و فراتر از آن نیت خوب گذاشت. لذا این نماینده باید دیدی مثبت و حرفه‌ای به کار روزنامه‌نگاران داشته باشد.»

از نظر این استاد دانشگاه شاخصه دوم این نماینده باید آگاهی کامل نسبت به چارچوب‌های قانونی باشد. محبیان درباره ویژگی سوم نیز گفت: «این فرد باید داری شخصیتی معتدل بوده و عقل او تابع احساساتش نباشد. در ضمن به عنوان مشخصه چهارم باید بگویم این فرد نباید شخصیتی متعصب داشته باشد و پیش از صدور هر حکم یا قضاوت و نظارتی، تعصبات و پیش داوری‌ها به فکر او غالب نشود.»

محبیان درباره خصوصیت پنجم نیز چنین گفت: «این نماینده نباید به عنوان یک شخصیت ضد آزادی و تندرو شناخته شود. زیرا ذهنیت منفی ایجاد شده در مورد او عملا نظارت او را از منظر مطبوعات جهت‌دار می‌سازد. لذا چهره عقل‌گرا، آزادی‌گرا، قانون‌گرا، معتدل و حرفه‌ای این فرد می‌تواند او را به عنصری قابل اطمینان در هیات نظارت بر مطبوعات تبدل کند.»

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: «از بین رفتن هر کدام از این شاخصه‌ها عدالت او را زیر سئوال و قضاوت و نظارت او را جهت‌دار و مخدوش می‌کند.»

او در خصوص معرفی دو نماینده از جبهه پایداری از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: «متاسفانه اخیرا صحبت‌هایی در مورد مطرح شدن چهره‌هایی برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات از سوی قوه مقننه مطرح شده که فارغ از قضاوت در مورد شخصیت این افراد معتقدم اشتباه یا تعجیل در معرفی افراد حتما در محیط آرام رسانه‌ای فعلی بازتاب منفی خواهد داشت. در زمانی که شدیدا نیازمند آرامش و وحدت ملی برای پیشبرد اهداف عالی نظام هستیم، با انتخاب افراد نامناسب که در مورد آنها ذهنیت منفی وجود دارد ممکن است شاهد تنش‌های نامناسب در حوزه مطبوعات باشیم و حاشیه‌سازی‌های بی‌دلیل ایجاد شود.»

محبیان گفت:‌ «نه مقام معظم رهبری نه نظام و نه دلسوزان انقلاب خواستار چنین فضایی نیستند. لذا معتقدم ریاست محترم مجلس و بدنه کلی مجلس شدیدا نسبت به انتخاب نماینده قوه مقننه حساس باشد و حتما چهره مناسب بدون ایجاد حساسیت را برگزینند زیرا انتخاب نمایندگان از یک جریان بسیار محدود و غیرمعتدل، ممکن است وجهه قوه مقننه در نزد مردم را مخدوش کند.»

243۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    3 16
    تندرو کسی است که دروغ بگوید. هرگز اینگونه نبود که امام با شعار مرگ بر آمریکا نظر منفی داشته باشد و در این خصوص چه کنم چه کنم داشته باشد. امام اینگونه نبود. ویژگی امام این بود که با مردم خیلی صادق بود و رشید و قاطع حرف خود را می‌زد.