تایید اختلاف هیات مدیره بااسپانسر پرسپولیس/خادم: احتمال فسخ قرارداد هست، ولی 8 میلیارد را پس نمی‌دهیم

روز عقد قرارداد با اسپانسر جدید پرسپولیس، حرف از خودکفایی این باشگاه زده می‌شد اما هنوز سه ماه نگذشته، پرسپولیس با اسپانسر خود به مشکل خورده است.

میثم بهرامی / از همان اول هم مشخص بود كه پرسپولیس با اسپانسر جدید خود به اهدافی كه وزارت ورزش تعیین كرده نمی‌رسد. ابتدا قرار بود دولت، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار كند. این دولت هم مثل دولت‌های گذشته، خیلی جدی حرف از واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی زد. حتی امیر خادم هم به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امر خصوصی كردن این دو باشگاه منصوب شد تا مشخص شود كه دولت عزمش را جزم كرده تا این دو باشگاه را به بخش خصوصی بدهد.
اما زمان كه گذشت، مشخص شد كه واگذاری این دو تیم به این راحتی هم نیست. وزارت ورزش تصمیم گرفت برای آن‌ها اسپانسرهای گردن كلفت پیدا كند تا خوب خرجشان كنند و دستشان جلوی دولت دراز نباشد. ابتدا برای پرسپولیس اسپانسر پیدا شد؛ اسپانسری كه در قرارداد خود با وزارت ورزش، متعهد شد 30 میلیارد تومان پول خرج سرخپوشان تهرانی كند. آن‌ها همان اول یك چك 8 میلیارد تومانی دادند كه نقد هم شد و بسیاری از امور پرسپولیس با آن پول سر و سامان گرفت. اما فصل پر هزینه نقل و انتقالات، دوباره پرسپولیس را محتاج به چك جدید اسپانسر كرد؛ چكی كه باید با آن رقم قسط اول قرارداد بازیكنان و كادر فنی پرداخت می‌شد.
پرسپولیسی‌ها منتظر پاس شدن چك دوم اسپانسر بودند اما اسپانسر از آن‌ها مهلت خواست تا پول این چك را فراهم كند. با گذشت چند روز از این ماجرا، هنوز چك مورد نظر پاس نشده و پرسپولیسی‌ها هم در انتظار رسیدن پول هستند. ابتدا تصور می‌شد كه حرف سیاسی، رئیس هیات مدیره پرسپولیس درست است و واقعا اسپانسر فقط به خاطر سنگین بودن رقم این چك درخواست چند روز مهلت كرده تا آن را فراهم كند. اما حالا مشخص شده كه اسپانسر به خاطر اختلافاتی كه با مدیران باشگاه پیدا كرده، فعلا قصد ندارد پولی به باشگاه تزریق كند.
دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی افتاده كه اسپانسر با مدیران باشگاه به مشكل خورده، اما كلیت ماجرا این است كه اسپانسر نسبت به یك طرفه بودن تصمیمات و مشورت نشدن با نماینده‌اش در هیات مدیره، معترض است. اسپانسر پرسپولیس اعتراض دارد كه چرا تصمیمات به صورت انفرادی گرفته می شوند و منافع آن ها در موضوع‌های مختلف رعایت نمی‌شود. گرچه سیاسی، رئیس هیات مدیره سرخپوشان می‌گوید مشكلی بین اسپانسر و باشگاه وجود ندارد، اما امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و نماینده تام الاختیار گودرزی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، موضوع اختلاف را تایید می‌كند و به خبرآنلاین می‌گوید: «بله، ما مشكلاتی با اسپانسر باشگاه پرسپولیس داریم. البته تلاش می‌كنیم آن‌ها را نگه داریم ولی اصلا بعید نیست كه این رابطه قطع شود.»
خادم ادامه می‌دهد: «ما همچنان اصرار داریم كه اسپانسر پرسپولیس، برادری‌اش را ثابت كرده ولی در هیات مدیره اتفاقاتی افتاده كه باعث شده اختلافاتی ایجاد شود. البته ما به آقای رحیمی هم گفته‌ایم كه نباید به صورت تك رای تصمیم گیری شود و تضارب آرا باید وجود داشته باشد. ولی همین كه این بحث‌ها مطرح می‌شود نشان می‌دهد كه هیات مدیره پرسپولیس منفعل نیست.»
كاظم پور، یكی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفته بود كه رحیمی مدیر هزینه است نه مدیر درآمد. خادم در مورد این موضوع هم می‌گوید: «این‌طوری نیست. ما با رحیمی صحبت كرده‌ایم و خواسته‌ایم كه نظرات جمعی باشند. ولی با این حال من نمی‌توانم اختلافات هیات مدیهر پرسپولیس را تكذیب كنم. اسپانسر باشگاه به خواسته‌هایش نرسیده. امیدوارم اختلاف نظرها فنی نباشد و بیشتر سر منافع اقتصادی باشند. ولی اسپانسر هم باید بداند كه ما دوست داریم این شیوه ادامه پیدا كند و در كنار تیم باشد.»
اسپانسر پرسپولیس توسط حمید استیلی به وزارت ورزش معرفی شد و پس از مدتی، آن‌ها به سراغ باشگاه راه‌آهن هم رفتند و با جلو انداختن حمید استیلی، این باشگاه را به اسم او خریدند. شاید سرمایه‌گذاری در این باشگاه بوده كه باعث شده آن‌ها هیجان كمتری برای پول دادن به پرسپولیس داشته باشند. اما همان‌طور كه امیر خادم می‌گوید، احتمال قطع ارتباط با این اسپانسر كم نیست و بعید نیست آن‌ها دیگر به پرسپولیس پول ندهند. حالا این سوال پیش می‌آید كه اگر قرار باشد این اسپانسر قرارداد را فسخ كند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ خادم در پاسخ به این سوال می‌گوید: «اسپانسر پرسپولیس باید بداند بر اساس قراردادی كه امضا كرده‌اند، اگر بخواهند جدا شوند و قرارداد را فسخ كنند، آن 8 میلیاردی كه ابتدای كار داده‌اند به آن‌ها برگردانده نمی‌شود. البته باید تلاش كنیم كه این جدایی اتفاق نیفتد و به مدیرعامل باشگاه هم گفته‌ایم سعی كند تا منافع اسپانسر در نظر گرفته شود.»
شاید اگر همان روز اول، مونسان به عنوان نماینده اسپانسر پرسپولیس به عنوان رئیس هیات مدیره هم انتخاب می‌شد، پس از گذشت سه ماه، اختلافات به این حد نمی‌رسید و حرفی هم از جدایی زده نمی‌شد. اما حالا باید منتظر تصمیم اسپانسر ماند و دید كه هزینه‌های آینده پرسپولیس قرار است از چه منبعی تامین شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =