تسنیم نوشت:

روزنامه دولتی الصباح عراق امروز شنبه فاش کرد که عناصر گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" قبل از ورود به شهر موصل در ترکیه آموزش نظامی دیده بودند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه به روزنامه الصباح گفتند: عناصر داعش قبل از ورود به شهر موصل در شمال عراق، در شهر غازی عنتاب در ترکیه آموزش هایی دیده بودند.
این منابع گفتند: عراقی های دارای تابعیت آمریکایی بر این پروژه نظارت داشتند و در جریان آن عراقی های خواهان پناهندی، اعراب و افراد دارای تابعیت های دیگر نظیر افغانی و پاکستانی آموزش دیدند.
این منابع افزودند: بودجه این پروژه را چندین طرف که بارزترین آنها عربستان، اسرائیل و قطر بود، تامین کرد و ابراهیم السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی تروریست و شاکر وهیب تروریست و همراهانش در این پادگانها دستکم دو سال آموزش دیدند و همچنین آنها با یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اسرائیل (العال) به فلسطین اشغالی نیز سفر کردند.
به گفته این منابع، پادگانهای شهر غازی عنتاب عناصر مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروهها را آموزش دادند.
روزنامه الصباح نوشت: دخالت های منطقه در امور عراق برای برهم زدن امنیت این کشور ادامه دارد و درپی کشف سلاح ها و تجهیزات سعودی، اردنی، ترکیه ای و اسرائیلی، نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای شورای بیداری در استان الانبار در غرب عراق، اسنادی بدست آوردند که در آن یکی از کشورهای منطقه به عناصر داعش توصیه کرده است تا انواع اقدامات تروریستی را برای کوچاندن اهل سنت از مناطق دارای بافت مختلط را به منظور رواج شایعه جنگ طائفه‌ای در دستور کار قرار دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =