مهر نوشت:

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعزام رایزنان اقتصادی ایران به ۸۰ کشور دنیا خبرداد و گفت: اعزام این رایزنان اقتصادی به منظور توسعه و حمایت از تجارت در کشور صورت می‌گیرد.

علی یزدانی شامگاه چهارشنبه در نشستی با هیئت مدیره و مسئولان اتاق بازرگانی، اصناف، اتحادیه صادرکنندگان و تعدادی دیگر از فعالان اقتصادی استان کردستان در سنندج گفت: ارائه نظرات و پیشنهادات نخبگان بخش صنعت، معدن و تجارت در حل مشکلات اقتصادی موجود کشور بسیار حائز اهمیت است و برگزاری این نشست نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی که برنامه ششم توسعه کشور و قانون بودجه سال آینده نیز درحال تدوین است بدون شک ارائه راهکارها از سوی نخبگان منجر به سرعت بخشی در رفع مشکلات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد درآمد دولت از نفت، ۳۰ درصد از مالیات و مابقی از سایر منابع تامین می‌شود، اظهار داشت: از آن‌جا که ۸۰ درصد بودجه کشور جاری و فقط ۲۰ درصد عمرانی و از این میزان هم باز هم مقداری به جاری اختصاص پیدا می‌کند پیش‌بینی شده که تا ۱۰ سال آینده در صورت ادامه این روند تنها صندوق بازنشستگی کشور با این بودجه اداره می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: لذا با توجه به شرایط ذکر شده دولت باید به سمت اصلاح ساختار پیش رود و امور را به مردم واگذار کند.

یزدانی با اشاره به اینکه یکی از موانع موجود در مسیر توسعه کشور بزرگ بودن دولت و عدم واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی است ، افزود: در صورت تمایل به حرکت در مسیر پیشرفت باید به سمت کوچک‌سازی دولت پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات غلط دولت گذشته نظام اداری کشور را متلاشی کرده است، اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر در راستای خصوصی‌سازی به عنوان نمونه فرش از شرکت سهامی فرش به بانک تجارت و صنایع نساجی بلوچ به بانک مسکن واگذار شد که در این زمینه تصمیم درست و اصولی در راستای واگذاری این صنایع به مراکز حرفه‌ای و آشنا و آگاه به مسائل مربوط به این عرصه‌ها گرفته نشد.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد نیروهای شاغل در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های مختلف کشور تحصیلاتشان زیر دیپلم است و این نیز نشان از تصمیمات غلط گرفته شده در نظام اداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این یازده ماهی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد تلاش‌های متعددی در راستای خروج کشور از رکود تورمی که بدترین شرایط اقتصادی در هر کشوری محسوب می‌شود، انجام شده است.

یزدانی با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز به کار صندوق توسعه ملی هیچ کدام از بانک های کشور تمایلی به بستن قرارداد با صندوق نداشتند، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شده هم اکنون به غیر از یکی از بانک‌های کشور تمامی بانک‌ها اقدام به بستن قرارداد با صندوق کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد درصورت عدم بازگشت تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها به سرمایه‌گذاران از محل صندوق توسعه ملی، صندوق اقدام به برداشت ازسپرده‌های بانک می‌کند و این امر هم موجب شده که بانک وثیقه‌هایی را از متقاضیان طلب کند.

وی از اعزام رایزنان اقتصادی ایران به ۸۰ کشور دنیا خبرداد و گفت: کمیته‌هایی در این راستا تشکیل و افرادی هم به عنوان رایزن انتخاب شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت،معدن و تجارت ادامه داد: اعزام این رایزنان اقتصادی به منظور توسعه و حمایت از تجارت در کشور صورت می‌گیرد.

یزدانی پیشرفت کشور را مستلزم توسعه فضای نقادی خواند و اظهار داشت: در صورت انجام نقد منصفانه می‌توان پی به نواقص برد و در جهت رفع آن‌ها گام برداشت بنابراین برای پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی نیاز به توسعه فضای نقد در کشور وجود دارد.

وی عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم به واگذاری اختیارات خود به تشکل‌های بخش خصوصی است و این مبحث همواره در اولویت برنامه‌های مسئولان این وزارتخانه قرار دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 0
    کدام کشورها ،مهم اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟