نسیم آنلاین نوشت:

وزیر علوم، از تدوین لایحه‌ای با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه و دزدی‌های علمی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه حاشیه امن از اساتید٬ دانشجویان و اصناف متخلف در زمینه سرقت‌های علمی سلب می‌شود

‌ رضا فرجی‌دانا از تدوین لایحه‌ای با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه و دزدی‌های علمی در وزارت علوم خبر داد و گفت: با توجه به وجود خلاء قانونی در برخورد با دزدی‌های علمی، تدوین این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

او با انتقاد از خلاء قانونی موجود در برخورد با اصناف متخلف در بحث فروش پایان‌نامه و مقالات علمی گفت: در حالی که قوانین انضباطی برای استاد و دانشجوی متخلف در زمینه علمی از سوی وزارت علوم وجود دارد و با مکانیزم‌های آموزش عالی با آن‌ها برخورد می‌شود، اما قانونی برای برخورد با اصناف متخلفی که اقدام به فروش پایان‌نامه و معامله مقالات علمی می‌کنند، وجود ندارد.
وزیر علوم ادامه داد: تدوین لایحه برخورد با تقلب در پایان‌نامه‌ها، برای مقابله با جعل مقاله٬ تز و پایان‌نامه و اصلاح شرایط موجود صورت می‌گیرد.

فرجی‌دانا با بیان اینکه باید با کسانی که در جامعه از مکان کسب‌شان برای خرید و فروش پایان‌نامه یا جعل مقاله سوء استفاده می‌کنند، برخورد قاطع صورت بگیرد٬ گفت: این ضعف قانونی در برخورد با متخلفان علمی در وزارت علوم مطالعه و ماده‌ واحده‌ای تدوین شده است که اگر سیر قانونی خود را طی کند، برای تصویب نهایی به مجلس ارجاع خواهیم کرد.
او یادآور شد:‌ با قانونی شدن لایحه برخورد با تقلب در پایان‌نامه‌ها، از تخلفات علمی در محیط دانشگاه و خارج آن جلوگیری می‌شود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    14 1
    نكنه باز مي خواي استيضاحت كنند
  • شهروند IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 0
    خداوند مرحوم کردان را بیامرزد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    12 0
    قطعا مجلس به این لایحه رای نمی ده
  • حسین A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    11 0
    به این نکته دقت شود که بیشتر جاهایی که مقاله چاپ می کنند یا پایان نامه می فروشند با حمایت و دخالت برخی اساتید دانشگاه اداره می شوند. وقتی اساتید فقط به منافع و ارتقای خودشون فکر کنند و چند تا چند تا دانشجوی پایان نامه ای بگیرند بدون این که وقتی برای راهنمایی دانشجوهاشون بذارند و از آن طرف دانشجوی بیچاره هم فقط دنبال مدرکش باشه معلومه که اوضاع این طوری میشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    9 5
    اقای وزیر این لایحه بسیار مهمی است در پیشبرد علم که در تمامی سطوح تقلب اجرا شود. از آن مهمتر لایحه ای باید برای مقابله با عدم جذب افراد به عنوان هیئت علمی است که با این روش برای خود رزومه تهیه کرده اند و همچنین برخورد با برخی اساتیدی است که با این روش ارتقا می یابند.
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    10 1
    من امروز انقلاب بودم تبلیغات فروش پایان نامه و مقاله و ... هنوز روی دیوارها بود.