شفاآنلاین نوشت:

داشتن پوستی زیبا؛با طراوت و جوان خواسته و آرزوی اکثر خانم ها وحتی آقایان است .به همین خاطربخشی ازاین افراد برای دستیابی به آن از تزریق چربی؛ ژل و سایر اقدامات غافل نمی مانند. از این رو دبیر انجمن جراحان پلاستیک ایران درباره مزایا و معایب این گونه روش های زیبایی پرداخت.

دکتر سیدجواد امیری زاد ضمن اعلام این مطلب گفت: طی 10 سال اخیر تزریق چربی در ناحیه صورت در تمام کشورهای دنیا ازجمله ایران افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

او با بیان این که چربی ماده ای است که از بافت بدن انسان برایش تزریق می شود گفت: در صورتی که تزریق چربی درست و اصولی انجام شود عارضه ای بر جا نخواهد گذاشت.

فوق تخصص جراحی پلاستیک،بینی،ترمیمی و زیبایی با اشاره به این که امکان جذب تزریق چربی وجود دارد گفت: به طور دقیق بین 30 تا 70 درصد چربی تزریقی باقی می ماند و به طور متوسط ماندگاری دائمی آن تا 50 درصد است.

امیری زاد گفت: از این رو برای ماندگاری، بهتر است تزریق چربی 2 بار در فاصله زمانی 4 تا 6 ماه انجام شود که در این صورت کسری و کمبود آن هم جبران می شود.

او با هشداردرباره این که اگر تزریق چربی به درستی اجرانشود عارضه به همراه دارد گفت: به دلیل مواد خاص موجود در چربی؛ مانند سلول های بنیادی، پوست فرد بر اثر استفاده از آن جوان تر،شفاف تر و درخشنده تر به نظر می رسد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تأکید کرد: حال آن که استفاده از مواد مصنوعی تنها منجر به ایجاد حجم می شود و درخشندگی و شفافیت پوست را در پی نخواهد داشت.

به گفته او تزریق چربی در نواحی صورت در اطراف دور چشم- گونه ها- چانه- لب- زوایای استخوانی صورت مانند فک- پیشانی و گیج گاه نیز استفاده می شود.

او یادآور شد: گاهی در مواردی که بعد از انجام عمل جراحی بینی فرد دچار فرورفتگی هایی شوداین عوارض با تزریق چربی قابل درمان است.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران لب را تنها جایی دانست که میزان جذب چربی اش بیشتر از دیگر جاهای صورت است. یعنی ماندگاری آن حدود 20درصد است.

امیری زاد، ژل ها را به 2 نوع تقسیم و بیان کرد: نوع اول ژل هایی هستند که غیر قابل جذب اند و به دلیل عوارض بسیار زیادشان استفاده از آنها ممنوع اعلام شده است.

او عفونت های شدید و تخریب های شدید بافتی را از عوارض جدی استفاده از این گونه ژل ها اعلام کرد.

او گفت: در واقع آنها ژل هایی بودند که بافتشان از کشور اوکراین وارد ایران می شد و کشورهای نروژ و اروپا هم بعد از مدتی شروع به ساخت آنها کردند.

او با اعلام خطرناک بودن این گونه ژل ها گفت: متأسفانه در ایران از آنها زیاد استفاده شد و به تبع آن هم عوارض بسیار زیاد به وفور دیده شد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد: در حقیقت استفاده از این ژل ها ممنوع شده مگر این که به صورت قاچاقی از آنها استفاده شود.

او در خصوص نوع دوم ژل های تزریقی گفت: نوع دیگر ژل های قابل جذب اند و تأییدیه FDA -سازمان غذا وداروی امریکا -را دارا هستند. که در صورت تمایل استفاده فردی از این ژل ها حتمأ باید از تأییدیه آن توسط جراح اطمینان خاطرکسب شود.

به گفته وی حتی ژل هایی که تأییدیه کشور امریکا را هم دارند درمواردی می توانند حساسیت و واکنش بافتی به همراه داشته باشند.

او با بیان این که زمان ماندگاری این ژل ها بستگی به جایی دارد که به آن تزریق می شود یادآورشد: برای نمونه زمان جذب این ژل ها روی لب کوتاه است در حالی که روی گونه ها؛ خطوط خنده و چین اخم حتی می توانند تا یک سال و حتی بیشتر هم دوام داشته باشند اما در آخر جذب می شوند.

امیری زاد گفت: به طور کلی ملاحظه شد که تزریق ژل و چربی هر دو قابل جذب اند. حال از آنجا که در صورت استفاده از چربی نصفش باقی می ماند ترجیح و توصیه ما بر استفاده از تزریق چربی است.

او با اشاره به این که ژل ها قیمت بسیار بالایی دارند گفت: تنها مزیت ژل نسبت به چربی این است که به دلیل آماده بودنش نیازی نیست فرد به اتاق عمل برود و در صورت رفتن به مراسمی آثار استفاده از آن مانند ورم و... باقی نمی ماند.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک ایران ادامه داد: تزریق چربی نیاز به عمل جراحی در اتاق عمل طی یک پروسه حداقل یک ساعته دارد و بعد از اتمام تزریق بیمار یک تا 2 هفته ورم دارد.

او در پاسخ به این که علت افتادن گونه برخی افراد بعد از تزریق ژل چیست گفت: این امر به دلیل استفاده از ژل های غیرقابل جذبی است که ممنوع اعلام شده اند. از این رو مقداری جا به جایی رخ می دهد که باید تخلیه شوند.

امیری زاد گفت: حال آن که در صورت تزریق چربی در ناحیه گونه چنین اتفاقی رخ نمی دهد.


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =