فارس نوشت:

وزیر بهداشت از رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت خبر داد و گفت: هفته آینده بسته این خدمت اعلام خواهد شد.

 

 حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم اعطای نشان ایمنی سلامت، گفت: خدمات زایمان طبیعی در آینده‌ای نزدیک رایگان می‌شود و خدماتی که وزارت بهداشت باید طبق دستور رئیس جمهور و بنا به مصوبه مجلس ارائه دهند، در هفته آینده اقدام خواهد کرد.

وی گفت: خدمت‌رسانی رایگان برای زایمان طبیعی با هدف تشویق زنان باردار به انجام زایمان طبیعی است و اینکه اعلام شده، 15 اردیبهشت ابلاغ می‌شود، تقریبا درست است.

وی همچنین کاهش مصرف نمک، شکر و روغن را از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: متاسفانه سازمان‌های نظارتی یا وجود ندارند یا ضعیف عمل می‌کنند و ابتدا سخت‌گیری می‌کنند و بعد سهل می‌گیرند.

وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر مواد غذایی بسیاری وجود دارد که در دسترس فرزندان ما بوده اما استاندارد ندارند، بنابراین باید استانداردها باز تعریف شوند.

هاشمی در مورد تبدیل خوراکی‌های غیرمجاز از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما گفت: ‌زمانی که رسانه‌ها با کمبود بودجه مواجه می‌شوند دست به تبلیغات سوء می‌زنند.

وی گفت: این رسانه‌ها برای تبلیغات خود از ما مجوز ندارند، بلکه برخی از سازمان‌های نظام پزشکی مجوز می‌گیرند در هر صورت روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام آمادگی می‌کند تا برای جلوگیری از گمراه شدن مردم نسبت به تبلیغات خلاف واقع اقدام کند.

هاشمی در مورد علت تأخیر اعلام تعرفه‌های پزشکی، گفت: علت این تأخیر به دلیل این است که باید به اتفاق نظر برسیم و امیدواریم به نرخی برسیم که هم از نظر صنف پزشکان و هم وزارت بهداشت پذیرفته باشد و تعرفه‌ای اعلام شود که پیوسته نظارتی باشد.

وی گفت: هماهنگی با تأخیرات بوده و دولت کوتاهی نکرده است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود تعرفه‌ها تا چند روز آینده به نتیجه برسد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت، گفت: سیاست‌ها را تفسیر نکنید چرا که اصلاح بیمه‌ها خواسته اولیه ماست چون بیمه‌ها ناکارآمد هستند و باید با محوریت وزارت بهداشت اصلاح شوند.

وی وجود رقابت میان بیمه‌ها‌ در سیاست‌های ابلاغی به معنی تصدی‌گری ندانست و گفت: باید بیمه‌ای وجود داشته باشد تا وقتی افراد بیمار می‌شوند زندگی‌شان آسیب‌پذیر نشود. بنابراین در زمینه تجمیع بیماران نباید سلیقه‌پردازی کرد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    19 1
    خیلی کار خوبیه. به شرطی که کیفیت هم تضمین بشه