رقم تبلیغات محیطی فوتبال برای فصل آینده لیگ برتر سه برابر شده اما پولی که به باشگاه‌ها می‌رسد جوابگوی یک چهارم از هزینه‌های آن‌ها هم نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری مراسم عقد قرارداد با اسپانسر محیطی لیگ برتر خبر از 3 برابر شدن رقم این قرارداد نسبت به فصل گذشته داد. او همچنین گفت که رقم این قرارداد در فصل آینده، 5 برابر رقم فصل گذشته خواهد بود. کفاشیان که مثل مسئولان سازمان لیگ از رقم این قرارداد متعجب شده، این جمله را به زبان آورده که مسئولان بازاریابی سازمان لیگ هم این رقم بالا را برای قرارداد امسال پیش بینی نمی‌کردند.
اما کفاشیان در میان صحبت‌هایش جمله‌ای را به زبان آورد که نشان می‌داد او در محاسبات خود اشتباهاتی داشته. رئیس فدراسیون فوتبال گفت که در فصل گذشته تا 40 درصد از درآمد باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی بود اما با قرارداد جدید، این عدد به 70 درصد هم می‌رسد. یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد که پولی که فدراسیون از محل تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها پرداخت می‌کند، بسیار کمتر از 40 درصد درآمدهای آن‌هاست.
رقم تبلیغات محیطی در سال گذشته 18.5 میلیارد تومان بوده که مبلغ 4 میلیارد آن در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار گرفته. هزینه‌های برگزاری لیگ و حقوق کارکنان و پرسنل سازمان لیگ و دستمزد داوران هم چیزی حدود 4.5 میلیارد تومان می‌شود و با این حساب در بهترین حالت تنها 10 میلیارد تومان میان 14 تیم لیگ برتر تقسیم می‌شود. با یک حساب و کتاب می‌توان متوجه شد که در فصل گذشته هر تیم بابت تبلیغات محیطی حدود 700 میلیارد تومان از فدراسیون گرفته اما این رقم شاید جوابگوی هزینه مسافرت‌ها و اردوهای یک تیم هم نباشد. با توجه به ارقام نجومی قرارداد بازیکنان، باید گفت که رقم 700 میلیون تومان نه تنها 40 درصد از درآمد یک باشگاه در طول یک فصل نیست؛ بلکه حتی نمی‌تواند در کم هزینه‌ترین باشگاه‌ها به 20 درصد هم برسد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =