رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی از محکومیت ۷ پزشک از لیست پزشکان زیرمیزی بگیری که در اواخر سال گذشته مجلس منتشر کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ زمستان سال گذشته، مجلس در اقدامی لیستی را منتشر کرد که در آن به طور مبهم نام ۱۴ پزشک زیرمیزی بگیر آمده بود. هرچند که افشاگری نصفه و نیمه مجلس با واکنش های تند جامعه پزشکی همراه شد، اما امروز ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی از تعیین تکلیف پرونده این پزشکان خبر داد.
به گفته او ۷ پزشک از این لیست تبرئه شدند: نیمی از این پزشکان زیرمیزی نگرفته بودند. برخی از آنها اصلا ایران نبودند،‌ اما نامشان اعلام شده بود.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی اما از محکومیت ۷ پزشک دیگر خبر داد و گفت: ۷ پزشک محکوم شدند. محکومیت آنها تعطیلی مطب، توبیخ کتبیو جریمه و بازپرداخت وجوه دریافتی از بیمار است. همچنین یک جراح هم اکنون به دلیل تخلفاتش زندانی است.

او همچنین سرانجام این پزشکان در صورت تکرار تخلف هم گفت: فعلا حکم به تعطیلی موقت مطب است. اما اگر تکرار شود، برای همیشه مطب های آنها بسته می شود.

 

انتقاد به مجلس

خسرونیا اما از شیوه افشاگری مجلس درباره پزشکان زیرمیزی بگیر هم انتقاد کرد و گفت: ما در سازمان نظام پزشکی با پزشکان متخلف برخورد می کنیم و محکوم هم می شوند. این اتفاق باید بیفتد، اما نه در بوق و کرنا.

او در انتقاد از مجلس بابت انتشار فهرست پزشکان زیر میزی بگیر گفت: مجلس نباید این کار را انجام می داد زیرا سازمان نظام پزشکی به یکی از وظایف خود که رسیدگی به تخلفات پزشکان است رسیدگی می کند و لزومی نداشت که مجلس این کار را انجام دهد. مجلس اگر می خواست فهرست را اعلام کند به نظام پزشکی اعلام می کرد.

رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی چنین از حیثیت پزشکان دفاع کرد: ۶۰ درصد جامعه پزشکی، از پزشکان عمومی هستند، که حتی زیر خط فقر زندگی می کنند. حدود ۱۵ درصد پزشکان، متخصص داخلی هستند که اصلا بیمار ندارند. ۱۵ تا ۲۰ درصد جراح عمومی هستند که شرایط کاری‌شان به نوعی است که نمی توانند زیرمیزی بگیرند. فقط نیم یا یک درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند که ما با آنها برخورد می کنیم. اینکه فقط حدود یک درصد پزشکان با درآمد های بالا مرتکب این عمل می شوند را نمی توان به سایر پزشکان تعمیم داد.

او همچنین گفت: نصف موارد شکایات از پزشکان از جانب دانشگاه های علوم پزشکی به سازمان نظام پزشکی انجام می شود و سازمان نظام پزشکی از همان ابتدا هم به موارد تخلف پزشکان رسیدگی می کرد. هفته ای نیست که در سازمان نظام پزشکی به تخلفات پزشکان رسیدگی نمی شود منتها این سازمان در بوق و کرنا نمی کند.

خسرونیا به تعرفه های پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر تعرفه های پزشکی واقعی شود این اتفاقات کمتر رخ می داد. اگر بخواهیم تعرفه ها را واقعی کنیم به 50 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم. هنگامی که تعرفه های ما قدیمی است و به پزشک برای یک عمل آپاندیس در بیمارستان دولتی فقط 20 هزار تومان می دهند معلوم است که آن پزشک ترجیح می دهد حداقل این جراحی را در بیمارستان خصوصی انجام دهد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    40 7
    آيا تاكنون هيچ پزشكي از شغل پزشكي انفصال يافته است؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    34 42
    دست مجلس درد نکنه. این یه قلم رو خوب اومد. آقا به داد شهرستانها برسید. پزشکا دارن قارون میشن از بالا کشیدن پول مردم.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    35 61
    همون 20000 تومن هم زیادیشونه .اینقدر در مطبهاشون خون مردم رو تو شیشه میکنن که اصلا بخاطر این عملها نباید از مردم پول بگیرند .
    • جراح IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      46 21
      شما شغلتون چیه ؟مجانی کار میکنید؟ یعنی نجات جون امثال شما اینقدر کم ارزشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      22 11
      شما یه نهار یا شام در بیرون از منزل میخورید بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان پولش رو میدید. بعد پرداخت ۲۰ هزار تومان برای سلامت خودتان رو زیاد میدونید؟
    • آقایاخانمی که بعنوان جراح کامنت میگذاری A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      29 12
      آقایاخانم جراح شما امکان نداره جراح باشی شیطون من خودم دانشجوی داروسازیم دکتر واقعی زیادیبینم اینا اصلا لحن حرف زدنشون اینجوری نیست بچهمن مطمئنم تودانشجوی سال اول یا دوم پزشکی دانشگاه آزادی یا توواحدهای بین الملل درس میخونی بچه پولدار از نوع کامنت گذاریت تابلوئه گوش کن آقا پسریا دخترخانم شما بهتره بری خوب درست روبخونی تا توعلوم پایه مردودنشی شهریه ات بسوزه
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      0 0
      جراح حق بجانب کسی نگفت مجانی کارکنن ما میگیم به حقشون قانع باشن
  • دكتر محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    76 96
    هزينه لوله باز كنى در منزل حداقل صد هزار تومان دستمزد جراح متخصص براى عمل ٢٠ تا٥٠هزار تومان كه آنهم يك سال بعد مى خواهند بدهند واقعا دست وزارت بهداشت و بيمه ها با اين تعرفه ها درد نكند در ضمن چرا اين افراد اين همه جراح را ول كرده اند و پيش معروفترين ها رفته اندو توقع دارند با اين تعرفه كسى كه مويى در اين كار سفيد كرده و جزو اساتيد بنام اين رشته است آنها را عمل كند؟خوب اگر اينها دستمزد بيشترى طلب مى كردند و شما ناراضى بودى پيش كس ديگر يا به بيمارستانهاى آموزشى مراجعه مى كرديد تا باهزينه كمتر عمل شويد. بعضى وقتى پاى بهداشت ودرمان مى آيد توقع دارندسوار پورشه شوند ولى در حد پرايد هم هزينه نكنند.
    • جمشید IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      40 39
      باسلام،دکترجان زمانی درکشورهای توسعه یافته پزشک نه دکترهرپزشکی دکترنیستخدای سفیدپوش لقب گرفته بوداما دیگرچنین نیست،درایران عزیزهم آن روزدورنیست.بنددرشهرستانی زندگی می کنم که تقریبا اکثریت پزشکان عمومی وتخصصی آن رامی شناسم هیچ کدام آنگونه که شماتصورمی کنیدنیستنددرآمدآنهاقابل مقایسه با اقشاردیگرنیست سطح درآمدشان آنقدراست که اکثریت آنها به جای اهتمام درشغل خودبه شغل دوم ساخت وساز هم روی آورده اند.
    • مهرداد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      58 24
      اقای جمشید.جراحی که تا سی و چند سالگی شروع کارشه و عملا اینقدر سختی و بی پولی کشیده که در بهترین دوران عمرش برای نجات امثال شما شب بیداری طاقت فرسا کشیده و الانشم داره صبح و عصر و نیمه شب کار میکنه ایا باید درامدش قدر یه معلم باشه که تو عمرش معنی شب بیداری و استرس جون ادما رو نکشیده و از 24 سالگی کار و بیمه اش سر جاش بوده؟ چهل سالمه و وضع اغلب هم دوره ای هام که تو شغلهای دیگرند از من بهتره با این تفاوت که اونها دور از خونواده نیستند و برای کارشون نگران خون و کار نیمه شب هم نیستند. منطقی باش. کجای دنیا یه جراح 23 شب انکال بیمارستانه ؟روز و شب و تعطیلی؟ عید و جشن و عزا؟ شما که یه 24 ساعت نوع کار ما رو تجربه نکردی چطور میای و نظر میدی؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      38 11
      جمشید خان هیچ میدونی تو همون کشورهای توسعه یافته هزینه پزشک و خصوصا جراحی چقدر سرسام اوره؟؟؟؟؟؟؟ولی این بیمه ها و دولتها هستند که عمده این هزینه رو میدن. و البته همه جای دنیا پزشک و جراح جایگاه بالایی داره چون جون ادم رو نجات میده. شما اصلا پاتون به یه کشور همسایه رسیده؟ یه جراحی لاپاراتومی تو بیمارستان ایرانیان در دبی 15000درهم معادل 12 ملیون تومنه ولی در ایران در دولتی 500هزار تومن که 50هزارش رو بیمار میده .ویزیت در دبی 150 تا 300 درهمه و البته حقوق کارمندش 100 برابر ما نیست.
    • جراح جوان IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      30 19
      اقای دکتر محمد حرف حساب زدی که قطعا کسی جواب منطقی براش نداره مگر نوشته اقای جمشید که البته من در اون پاسخی به حرف شما ندیدم مگر یک سری مطالب بی پایه. چرا که ایشون اگر کوچکترین اگاهی ار هزینه درمان بخصوص در کشورهای توسعه یافته داشتند هرگز اون حرفهای بی اساس رو نمیزدند.
    • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      21 19
      اقای جمشید شما خودتون چکاره اید که خبر اموال مردم رو دارید؟ بنگاهی یا ف...؟ اگر اینطوره که شما لطفا سکوت کنید
    • دانشجوی داروسازی A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      11 24
      آقای دکترمحمدوجراح ومهردادخان من دانشجوی داروسازیم خداوکیلی اکثردانشجوهای پزشکی روکه میبینم وژدانا زیاددرسی دربرابردانشجوهای داروسازی نمیخونن پس ادعای درس خوندن روبرای ما نکنین من دارم میبینم بخداطرف میره پیش فلان مسئول که به استادفلانی زنگ بزنه فلان دانشجوی پزشکی روقبول کنهبعداکلی ادعا دارین که ما درسخونیمشما دانشجوهای پزشکی وپزشکا فقط برای کنکوردرس میخونین ودیگه تمام
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      6 18
      اقای مهرداد کسی زورت نکرده بود دکتر بشی بدل شب بیداری های شمارو که مردم نباید بدن.........
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    29 14
    . حدود ۱۵ درصد پزشکان، متخصص داخلی هستند که "اصلا بیمار ندارند" ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ۱۵ تا ۲۰ درصد جراح عمومی هستند که "شرایط کاری‌شان به نوعی است که نمی توانند زیرمیزی بگیرند" ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط "نیم یا یک درصد" پزشکان زیرمیزی می‌گیرند که ما با آنها برخورد می کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    21 22
    اگه ليست در نيومده بود اون 7 نفر هم محكوم نمي شدند. هرچند تو تجديد نظر تبرئه ميشن
  • ali GB ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    27 5
    اگه توي اين مملكت تونسيد يكنفر را محكوم كنيد البته به جز قشر متوسط و ضعيف جامعه به قول اقاي كريمي من از برج ميلاد خودم ميندازم پايين
  • sasan A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    11 3
    سري به مطب چشم پزشكان بزنيد
  • بي نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    60 30
    در همه جاي دنيا براي پزشك احترام قايل هستن،متاسفانه زحمات اين قشر ناديده گرفته مي شود، بهتر است تخلف عدهاي قليل در يك حرفه را به كل آن تعميم ندهيم
    • دانشجوی داروسازی A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      16 1
      مشکل اینجاست که کلا درس وتحصیلات بشدت داره کم ارزش میشه نه فقط رشته های پزشکی که مهندسی ومدیریت ووکالتم اوضاعشون خراب اندرخرابه کسی هم بفکرنیست همش میزنن توسرجوونا ومیگن بروکارکن ازدولت هیچی نخواه ولی نمیگن تواین گرگ بازاروگرونی وتورم وسیستم افتضاح اداری ومشکل سربازیو وهزاربدبختی دیگه جوون چیکارمیتونه بکنه تازه خدارحم کنه که دارن ظرفیتارومیبرن بالاتر
  • ایرانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    8 2
    برای عمل فتق پدرم پیش هر جراحی که رفنیم گفتند چون به ما رقم قابل ملاحظه ای نمیدهند مبلغ دو میلیون تومان جدا از بیمارستان از شما خواهیم گرفت. تعرفه ها برای پزشکان رضایت بخش نیست. گیریم چند نفر هم زندانی کردید آیا مشکل حل میشود؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    13 5
    این خطر فقری که میگی چقدره الان؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    19 9
    با صحبتهای ایشان و آمار ارائه شده به این نتیجه می رسیم که پزشکان کشور مثل سایر مردم از اقشار خیلی خیلی آسیب پذیر محسوب میشوند و سبد کالا و .... سایر رایانه ها به انها تعلق میگیرد
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    32 20
    يه دلال يك شبه پولدار شه همه ميگن چقدر اكبر آقا زرنگه اما يه پزشك بعد از سي سال كار اگه يه زندگي خوب داشت حتما خون مردم رو تو شيشه كرده؟؟. واقعا برام جالبه كه دوستاني كه ميان اينجا نظر ميدن بدونم شغلشون و سطح تحصيلاتشون چقدره
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    26 20
    همین دیروز پیش یه پزشک متخصص اورولوژی رفتم برای عمل در بیمارستان دولتی 2.5 میلیون بیمارستان میخواد خود دکتر هم 1.5 میلیون زیرمیزی میخواد. همشون بلا استثنا همین طوری اند.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    24 16
    میدونی جوونی رو گذاشتن واسه تحصیل یعنی چی از هر تفریحی تو جوونی گذشتن یعنی چی ... تو روستاهای محروم چند سال دور از زن و بچه بودن واسه امتیاز پر کردن یعنی چی... بیداری کشیدن تو بیمارستان یعنی چی... شب با استرس صدای تلفن پرستار بیدار شدن یعنی چی... نگران مریض بد حال بودن یعنی چی... از دست رفتن مریضت جلوی چشات یعنی چی........میدونی با وجود پولدار بودن بعضی از این عزیزا حتی تا 60 سالگی یه مسافرت با خیال راحت نرفتن یعنی چی بعد از این همه زحمت.... حقمون فلانی بیاد تو خونه واسه نصب پرده نیم ساعته یه 80000 بگیره بره ... یک کم منصف باشید
  • بی نام A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    7 4
    همه پزشک ها اینطور نیستند و واقعا زحمت می کشند و در قید و بند پول نیستند اما بعضی هاشون هم بسیار پولکی و بد اخلاق و بی ادب هستندچون اسمی در کردندضمنا من برای نشان دادن آزمایش تیروئید هر بار باید برم در بیمارستان رسالت پیش دکتر متخصص غدد35000 تومان ویزیت بدم و چون تا آخر عمر به گفتهآقای پزشک هم باید قرص لووکسین را بخورم اما باید هر3ماه برم کلی پول آزمایش بدم و 35000 تومان هم برای آزمایش واقعا زیاده بیمه هم که بیخیالش چیزی تا بحال نداده
  • بی نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    11 9
    جناب دكتر محمد ديشب هزينه يك آمپول كه به طور سرپايي در چشم مادر من 15 دقيقه به طور سرپايي تزريق شد يك ميليونو نيم با چند تا دونه قرص شد اين با هزينه لوله كش قابل مقايسه است؟
    • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
      10 2
      کلینیک خصوصی یا مطب تشریف بردید؟ به علاوه می دانید تزریق داخل چشم چه کار دشواری است و می توان در صورت اشتباه باعث کوری ش د؟هزینه خور آمپول را هم پای پزشک نگذارید
  • soheil IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 6
    اقای خسرو نیا واقعا خیلی ناراحت شدم از اینکه خیلی پزشکان زیر خط فقر هستند .بر و خجالت بکش
  • ناشناس A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    2 7
    فكر كنم دكتر خواب تشريف دارند كه ببينند در بيمارسانهاي دولتي غير از پزشك داخلي به خاطر نوع تخصصش بقيه تخصصها90 درصد شان زير ميزي ميگيرندحالا شما قضاوت كنيد ايناچند درصد پزشكان رو تشكيل ميدن
  • هادی مولایی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    3 6
    یه دکتر چشم پزشک تو شهرستان وقتی بابت یه عمل اب مروارید 5دقیقه ای میگه برین تو یه خیابون 1.5ملیون بدین به یه سوپر مارکت خودتون حسابشو بکنین اینا چی میگن صحبت از 20 تومن بود اخه اینا ویزیتشون فقط 35تومنه چطوری اپاندیزو 20 تومن عمل میکنن
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    9 2
    آقا فکر می کنید بیمارستان ها چقدر پول میدن، من یکی از افراد خانواده ام پزشک هست و در یک شهرستان محروم خدمت می کند و هر ماه فقط نزدیک 15 روزش را آنکال بیمارستان هست و از چند سال قبل تا به حال فقط حق محرومیت دادند و بیمارستان پرکیس هیچ یک از پزشکان را نداده است، و این فقط نمونه ای از یک بیمارستان دولتی هست ... به نظر شما پزشکان باید چه کار کنند ؟ نتیجه اش هم می شود همین زیرمیزی گرفتن ها و ....
  • دارابی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    6 1
    اینان همش دروغ قبلاً در داراب باید برای پرداخت هزینه زیرمیزی میرفتی تو مطب یامغازه آشنا دکترمیپرداختی اماحالامسولین خودشون دکانی بنام هییت امنا زدن ومردما سرکیسه میکنند هیچکه هم هیچ کاری نمیکنه
  • یک جراح A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    7 1
    با این تعرفه ها خیلی از جراحان حاضر نیستند اصلا عمل کنند و خودشون رو زیر دردسر بندازند. چند تا عمل کم دردسر و ساده رو انجام می دهند و بقیه رو هم خیر. مجبور نیستند که خودشون رو تو دردسر بندازند. اگه بنشینند تو مطب سرماخوردگی درمان کنند بیشتر از پولی که سیستم دولتی بهشون می ده در می آرن و استرس هم نمی کشند.