مهر نوشت:

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه 18 درصد نوجوانان ایرانی دچار اضافه وزن هستند، از مصرف سیگار، موادمخدر صنعتی و الکل به عنوان تهدید کننده های سلامت افراد نام برد.
دکتر علی اکبر سیاری روز دوشنبه در مراسم نمادین آغاز هفته سلامت که در یکی از مدارس تهران برگزار شد، گفت: رفتار مردم سیر بیماری‌ها را در آنها کمتر یا بیشتر می‌کند. کم تحرکی، عادات بد غذایی، مصرف دخانیات، الکل و استرس همگی مربوط به رفتار و سبک زندگی مردم است و به وسیله توانمند سازی خود مردم می‌توان از این رفتارهای نادرست پیشگیری کرد.


سیاری با تاکید بر نقش تغذیه صحیح در پیشگیری از بیماری‌ها، گفت: 18 درصد نوجوانان در ایران با اضافه وزن دست به گریبان هستند. معضلی که به دنبال آن باید منتظر افزایش فشار خون، افزایش قند خون، سرطان و سکته‌های زودرس مغزی و قلبی بود.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از عوامل خطر برای سلامت افراد مصرف سیگار، مواد مخدر صنعتی و الکل است. به خصوص در کسانی که به دنبال زیبایی و تناسب اندام از طریق بدنسازی هستند، مثلثی به نام مثلث مرگ مطرح است. این مثلث از ماهواره، آرایشگاههای زنانه و سالنهای بدنسازی تشکیل شده و افراد جوان را به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی انرژی زا سوق می دهد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 0
    چشمتوووون روشن
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    2 1
    قلیون یادتون رفت بگین