شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، عضو هیأت رئیسه و مشاور عالی فدراسیون فوتبال از اسپانسر تازه سازمان لیگ و شرایط تیم ‌ملی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نکات مهم صحبت‌های او را می‌خوانید:
* قرارداد سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی 160 میلیارد و 700 میلیون تومان برای دو سال است که حدود 5/2 برابر گذشته و رقمی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلات بسیاری را از فدراسیون و سازمان لیگ تا باشگاه‌ها را حل کند. باید بابت این کار بزرگ و اتفاقی که تاکنون نیفتاده بود به تمامی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون و شخص آقای تاج که زحمات زیادی در این راه کشیدند، تبریک گفت.
* با این پول می‌شود برنامه‌های فدراسیون را اجرایی کرد و حتی به رشد و توسعه باشگاه‌ها هم کمک نمود. من شخصاً به وقوع این اتفاقات خیلی خوشبینم و امیدوارم حق پخش تلویزیونی هم به این مبلغ اضافه شود. بخش خصوصی بیشتر از اینها می‌تواند به فوتبال کمک کند.
* هنوز اهالی فوتبال تجربه تلخ اسپانسر قبلی را فراموش نکرده‌اند. همه دنیا و در همه رشته‌ها، آدم‌ها از تجربه‌ها و اشتباهات گذشته خود و دیگران درس می‌گیرند و ما هم باید با توجه به آن حادثه بیشتر در قراردادهایمان دقت کنیم. در آخرین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون در سال 93 هم اتفاقاً همین مسئله مطرح و همین نتیجه‌گیری مصوب شد و خود آقای تاج هم حضور داشتند و موافق بودند.
* عرف رایج در تمام قراردادها در سطح بین‌المللی ثابت و مشخص است اینکه تضمینی بابت پرداخت‌ها گرفته می‌شود و طبعاً هرچه مبلغ بزرگ‌تر باشد این تضمین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. فدراسیون در تجربه قبلی این تضمین را نگرفت و در واقع به این عرف بی‌اعتنایی کرد و نتیجه‌اش آن شد که دیدیم. برای پیشگیری از وقوع دوباره آن اتفاق در قرارداد با اسپانسر جدید براساس قانون بحث تضمین مطرح شد.
* فراموش نکنید اگر همان اسپانسر قبلی به تعهداتش عمل می‌کرد و ما تضمین لازمه را گرفته بودیم الان فدراسیون فوتبال برای هیچ‌کدام از برنامه‌هایش نیاز به کمک وزارت ورزش و دولت نداشت و از بی‌پولی آسیب نمی‌دید.
* تضمین قرارداد ما در قالب ضمانت بانکی یا LC‌های داخلی است. اگر هیچ‌کدام نشد با نظر کارشناس دادگستری وثیقه ملکی گرفته می‌شود. طبق عرف بین‌المللی 50 یا حداقل 33 درصد (یک سوم) از کل مبلغ قرارداد را ابتدا تضمین می‌گیرند.
* هر رقمی کمتر از یک سوم کل مبلغ خدشه به مصوبه هیأت رئیسه و عدول از قوانین است. مگر می‌شود قراردادی با این مبلغ و در این سطح نوشت و استانداردها و الزامات قانونی را رعایت نکرد؟ خوشبختانه تا الان همه چیز به شکل رسمی و قانونی بوده و من خیلی امیدوارم تا آخر کار همین طور پیش برود.
* بر سر ماجرای بازیکنان ملی‌پوش چهار تیم کشورمان در لیگ قهرمانان خیلی بحث شد و حالا دیگر کار از کار گذشته، بیاییم در این فرصت اندکی که تا شروع جام‌ جهانی مانده همه دست به دست هم بدهیم و ملی فکر و کار کنیم.
* من فقط امیدوارم در جام ‌جهانی روز خوب ما و بد رقبا باشد و فوتبال روی خوش خودش را نشان ما بدهد. حالا فرصت کمی برای آماده‌سازی تیم ‌ملی باقی است و باید طوری همکاری کنیم که تیم‌ ملی بتواند انتظارات مردم را برآورده کند. دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    2 0
    حالا این اسپانسره جدید کی هست این همه پول...