خانه ملت نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حضور مستقل در انتخابات دلایلی داشته ام، گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام ولی به این معنا نیست که اصولگرا نباشم.

علی لاریجانی عصر امروز (جمعه 23 بهمن) در دیدار با مدیران مطبوعات و رسانه‌های استان قم گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام ولی به این معنا نیست که اصولگرا نباشم. البته برای این اقدام دلایلی داشته‌ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور در 37 سال گذشته، فراز و فرودهایی را داشته است، بیان کرد: در بعضی مواقع شرایط برای تصمیم‌گیری‌ها سخت بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مقاطع که شرایط برای تصمیم‌گیری در کشور بسیار سخت بود، ابتدای انقلاب بود، ادامه داد: در آن زمان گروه‌هایی بودند که فعالیت می‌کردند ولی دچار لغزش شدند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه نقش امام خمینی (ره) در به ثمر رسیدن انقلاب بسیار موثر بود، گفت: مقطع بعدی دوران جنگ بود که تصمیم‌گیری‌ها در آن زمان نیز همراه با سختی‌هایی بود و چرایی پایان جنگ نیز موضوع مهمی بود.

 

تصمیم برای پایان جنگ اگرچه تلخی‌هایی داشت ولی در نهایت تصمیم درستی بود

لاریجانی با بیان اینکه تصمیم برای پایان جنگ، اگرچه تلخی‌هایی داشت ولی در نهایت تصمیم درستی بود،‌ تصریح کرد: ما به همه اهداف خود در جنگ تحمیلی نرسیدیم ولی دستاوردهای خوبی مانند دفع دشمن را داشتیم که زمینه‌‌ساز امنیت کشور شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از مقاطع مهم کشور برای تصمیم‌گیری مسئله هسته‌ای بود،‌ اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ایران باید مقاومت می‌کرد و هزینه‌هایی را در این زمینه می‌پرداخت.

 

زمان درستی برای ختم مسئله هسته‌ای انتخاب شد

وی با بیان اینکه زمان درستی برای ختم مسئله هسته‌ای انتخاب شد، چون کشور در این شرایط به دانش هسته‌ای رسیده بود، بیان کرد:‌ این تصمیم قسمت اعظمی از نیازهای کشور را برطرف کرد،‌ زیرا هم غنی‌سازی در داخل کشور انجام می‌شود و هم اینکه تحقیق و توسعه ادامه می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیماتی که درخصوص تاسیسات آب سنگین اراک و فردو اتخاذ شد تصمیمات درستی بودند، گفت: فردو از کارایی خود نیفتاده است و سانتریفیوژهای آن همچنان کار می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ختم مسئله هسته‌ای فواید بسیاری را به دنبال داشته است، تصریح کرد: رفع تحریم‌ها موضوع مهمی است و باید توجه داشت که وجود تحریم‌ها بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را تشکیل می‌دادند.

 

نباید به مسائل اقتصادی مردم بی‌توجه بود

نماینده مردم قم در نهم با بیان اینکه بیکاری و شرایط نامناسب اقتصادی مشکلاتی را به وجود آورده بودند که برای رفع آنها نیاز به ایجاد فضای تنفسی بود، تصریح کرد: درست است که مردم در برابر مشکلات مقاومت می‌کنند ولی نباید به مسائل اقتصادی مردم بی‌توجه بود.

وی افزود: دریافت مواد اولیه اورانیوم و به فروش رساندن اورانیوم غنی‌سازی شده موضوع مثبتی است و اینکه کشور وارد گردش چرخه هسته‌ای شده موضوع مهمی است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه عده‌ای موضوع فروش اورانیوم غنی‌سازی شده را از دست دادن مواد غنی‌سازی شده تعریف می‌کنند که درست نیست، تاکید کرد: ایران به این دانش دست یافته و باز هم می‌تواند اورانیوم غنی‌سازی شده تولید کند، ضمن اینکه روسیه تا 7 سال آینده سوخت نیروگاه بوشهر را تامین می‌کند.

 

تصمیم نظام برای ختم موضوع هسته‌ای درست بود

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه در کل می‌توان گفت تصمیم نظام برای ختم موضوع هسته‌ای درست بود و از کسانی که این موضوع را خیانت می‌دانند، تعجب می‌کنم، بیان کرد: این تصمیم را عده‌ای به تنهایی نگرفتند بلکه حدود سه سال و نیم پیش در شورای هسته‌ای همه این مسائل مطرح و بررسی می‌شد و مذاکرات در این راستا پیش می‌رفت.

وی گفت: در برخی مواقع این جلسات در محضر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شد و ایشان نیز نظرات خود را بیان می‌کردند.

لاریجانی با بیان اینکه عده‌ای مرتب برای پیشبرد اهداف سیاسی خود به دنبال ایجاد تضاد هستند تا با صورت دادن حملاتی به مقاصد خود برسند، اظهار داشت: این منطق مارکسیستی است که بخواهیم برای رسیدن به اهداف خود به دنبال ایجاد تضاد برویم، در این تفکر نوعی بی‌هنری وجود دارد که در بقیه مسائل نیز این تفکر را مشاهده می‌کنیم.

 

نباید در مورد منافع ملی از تفکرات فرسوده استفاده کنیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبانی تصمیم‌گیری باید از خودمان باشد و نباید در مورد منافع ملی از تفکرات فرسوده استفاده کنیم، بیان کرد: خرید هواپیمایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به اروپا انجام شده، هنوز به کشور نیامده عده‌ای در این مورد جنجال به پا می‌کنند.

وی افزود: من از مسئولان درخصوص خرید هواپیماها توضیح خواستم که مشخص شد این خرید اقدام درستی بوده و در حالی انجام شده است که دولت پولی را در ابتدا به طرف فروشنده پرداخت نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند هر تصمیمی را که دولت اتخاذ می‌کند، باید با آن مخالفت کنند، ادامه داد: دولت هم از خود ما است و اقدامات اشتباهش را باید نقد کرد و از اقدامات خوبش نیز باید حمایت کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های اقتصادی به بلوغ برسند، جهش خوبی در کشور ایجاد می‌شود، گفت: مسائل قم نیز باید در نگاهی ملی حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی مشکلات بافندگان فرش منطقه نیروگاه قم را دیدم، به این فکر کردم که مشکلات این قشر باید در سطح ملی حل شود، تصریح کرد: با اقدامات مجلس ترتیباتی صورت گرفت تا مشکلات این قشر در سطح ملی حل شود که اینگونه نیز شد و نمونه‌های زیادی از این دست وجود دارد.

 

گرانی و بیکاری، مسائل کلان اقتصادی هستند که باید در سطح ملی رفع شوند

وی با بیان اینکه مشکلات گرانی و بیکاری، مسائل کلان اقتصادی هستند که باید در سطح ملی رفع شوند، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها نماینده یک شهر نیستند، بلکه باید نماینده ملت باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکلات آب آشامیدنی قم از طرق عادی قابل حل نبود و در این‌خصوص خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، اظهار داشت: 230 میلیون یورو از صندوق توسعه برای رفع این مشکل هزینه شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه سیستم چانه‌زنی در کشور جا افتاده است، بیان کرد: بستر قانونی برای اقدامات ایجاد می‌شود ولی در مقام اجرا نیز باید رایزنی کرد تا بودجه آن کار تامین شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید افقی را برای قم طراحی کرد تا اولویت‌های استان مشخص شود،‌ افزود: مسائل حاشیه‌ای باید کاهش یابد. اشخاصی که به این حواشی دامن می‌زنند، به منافع ملی توجهی ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ نقش رسانه‌ها و مطبوعات در این بخش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

6429

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    31 3
    ملت ایران خواستار حضور افراد جوان و متخصص در عرصه مدیریت کشور هستند
  • mst A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    11 15
    معدود اصولگراهای واقعی که موندن، اگثر بقیشون شدن تندرو، فک کنم واس همین مستقل مونده.
  • بی نام US ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    18 4
    دورانی که ریس صداسیما بودند دوران خوبی نبود به نظرم.
  • مطالبه گر A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    22 6
    آقاي لاريجاني كنشو واكنش هاي 34 سال اخيرتان نشان از بلوغ سياسي بسيار چشمگير جنابعالي دارد كه رفته رفته مي رود شما را به شخصيتي فراجناحي و موجه بدل نمايد منتظر سمپاشي هاي افراطيون باشيد كه البته در قضيه اخير باج ندادن شما و حفظ استقلال تون قابل تحسينه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    9 10
    حذب باد.اصئل گرای هزینه داشت زد کنار
  • علیرضا A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    10 11
    این یعنی پوپولیسم. بهتره تکلیف خودت رو مشخص کنی برادر