لباسی هوشمند که نشستن و ایستادن‌‌تان را اصلاح می‌کند/راهکار کاهش درد کمر

ایسنا نوشت: شرکت آمریکایی Adela Health به تازگی از پیراهن هوشمندی پرده‌برداری کرده است که با اصلاح روش نشستن، به بهبود درد کمر کمک می‌کند.

انواع کمردرد به دلیل کم تحرکی و لم دادن به میز یا ایستادن زیاد در مقابل صفحه نمایش به صورت روزانه ایجاد می‌شود و پیراهن TruPosture با بهبود حالت نشستن یا ایستادن می‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد.

مطالعه بیشتر در مورد وضعیت صحیح نشستن، باعث می‌شود که فرد کمی صاف‌تر بر روی صندلی خود بنشیند و این ایده TruPosture است. درون این اختراع پوشیدنی جدید، نانوحسگرها و مواد چسبناک قابل تنفسی که قابل شستشو در ماشین لباسشویی تعبیه شده است. این حسگر برای اندازه‌گیری حرکت ستون فقرات با دقت نیم درجه طراحی شده و سپس در صورت لزوم، بازخورد زمان واقعی را برای کاربر ارسال می‌کند.

هنگامی که TruPosture تشخیص داد که فرد تمایل زیادی به لم دادن دارد، ارتعاشات را به منطقه مورد نظر می‌فرستد، به طوری که کاربر متوجه می‌شود که کجا و چگونه باید صاف بنشیند. صاف نشستن‌، کمر را کمتر مستعد ابتلا به درد و خستگی می‌کند.

نظارت فیزیکی و بازخورد در مرکز این ابزارهای پوشیدنی همچون سیستم دویدن هوشمند Sensoria قرار دارد، اما پیراهن TruPosture به جای ردیابی داده‌های تناسب اندام، بر ماهیچه‌های اصلی و هم ترازی ستون فقرات تمرکز کرده است.

TruPosture همچنین با قابلیت اتصال بلوتوثی، داده‌های اندازه‌گیری شده را به نرم افزار رایگانی به همین نام ارسال می‌کند. از طریق این نرم افزار که با iOS، اندروید و تلفن‌های همراه ویندوز سازگار است، کاربران می‌توانند نمایش گرافیکی از ستون فقرات خود را در زمان واقعی ببینید و همچنین می‌توانند پیشرفت فردی را پیگیری کنند.

فناوری TruPosture همچنین حالت‌های بیشتری را برای کمک به کاربران در جهت بهبود وضعیت بدنی ایستاده، کششی و یا یک حرکت خاص ارائه می‌دهد. کسانی که تمرین بیشتری می‌خواهند، می‌توانند درجه سختی این دستگاه را از مبتدی به متوسط یا پیشرفته تغییر دهند.

پیراهن هوشمند TruPosture اخیرا در سایت Indiegogo برای جمع‌آوری بودجه 500 هزار دلاری قرار گرفته است. متقاضیان در ازای یک پیراهن تکی TruPosture باید 99 دلار بپردازند که این قیمت 50 درصد ارزانتر از قیمت تک فروشی است و در ضمن آنها می‌توانند نوع پیراهن از قبیل مردانه یا زنانه، اندازه و رنگ آن را انتخاب کنند.

اگر تولید و کیفیت محصول طبق برنامه ریزی پیش برود ،متقاضیان می توانند انتظار محموله TruPosture را در ماه مه 2016 داشته باشند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =