هشدار درباره نوشیدن آب سرد بعد از ورزش

ایرنا نوشت:نوشیدن آب سرد به صورت ناشتا، بعد از ورزش واستحمام منجر به کبد چرب می شود.

دکتر فاطمه نجات بخش،عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  توصیه کرد که افراد در این حالات در صورت ضرورت اندک، اندک آب بنوشند و آب هم خیلی سرد نباشد.

وی با اشاره به اینکه آداب غذا خوردن و آشامیدن برای حفظ سلامت کبد اهمیت دارد، اظهار کرد: رعایت نکردن ترتیب خوردن غذاها از مضرات کبد است و به آن آسیب می رساند.
عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تشنگی به مدت طولانی، حرکات شدید بعد از غذا و حرکات شدید زمانی که معده خالی است هم به کبد آسیب می رساند.
نجات بخش، دارچین، کاسنی، فندق، ماش و نخود را از خوراکی های سودمند برای کبد اعلام کرد و گفت: دارچین به باز شدن انسداد کبد کمک می کند.
وی، زعفران، مویز، انجیر و فندق را برای تقویت کبد مفید دانست و اظهار کرد: کاسنی هم در کبد گرم و هم در کبد سرد اثرگذار است ولی اگر افراط برودت وجود داشته باشد باید همراه با عسل مصرف شود.

5454  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    35 2
    نوشیدن آب سرد پس از ورزش منجر به تحریک عصب واگ می شود که ممکن است منجر به از هوش رفتن افراد شود. چون هم ضربان قلب را کم می کند و هم عروق را گشاد می کند. بنابراین خون و اکسیژن کافی به مغز نمی رسد.
  • کوروش درخشان RO ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    4 4
    یکی از اصلی ترین دلائل چرب شدن کبد که خطرناک است مصرف همزمان نوشیدنی سرد اعم از آب و نوشابه با غذای گرم و چرب است. و یکی دیگر ، مصرف زیاد چربی های بد است. وی یکی دیگر ، دیر غذا خوردن است.
  • پيمان ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    4 11
    من 18سال ورزش ميكنم به صورت مستمر و هميشه در بين و اخر تمرين اب يخ ميخورم اما هيچ مشكلي براي كبدم پيش نيومده تازه هم چكش كردم
  • پرفسور A1 ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    1 0
    حالا همه شدن دکتر خوب اب سرد رو روی شیشه داغ بریزی میشکنه طبیعی هست وقتی بدن گرماش زیاده اب یخ خوردن ضرر میرسونه