ایسنا نوشت:

نمایش فیلم‌های عباس کیارستمی با حضور و سخنرانی هنرمندانی چون مهدی هاشمی،محمد رحمانیان و سیف‌الله صمدیان همراه شد.عصر امروز شنبه ۲۹ آذرماه دو فیلم کوتاه «مسافر» و «لباسی برای عروسی» به کارگردانی عباس کیارستمی در پردیس سینمایی کورش به نمایش درآمد.

این کارگردان پیش از نمایش فیلم‌اش با اشاره به اینکه این فرصتی است که خودش بعد از ۴۰ سال فیلم را ببیند چون پس از ساخت، آن را تماشا نکرده است، ادامه داد: تا به حال سه بار قرار بود، فیلم نمایش داده شود که میسر نشد امیدوارم امروز به خیر بگذرد.

کیارستمی همچنین اظهار کرد: طبیعتا فیلم مشکلات تکنیکی زیادی دارد و البته هر چه به تکنیک مسلط‌تر می‌شویم حس و حال کار کمتر می‌شود.این کارگردان خاطرنشان کرد: ای کاش این تجربه را در سینما به دست نیاورده بودم تا خام دستی که در «مسافر» بود را هنوز هم داشتم.وی همچنین از حاضرین در سالن خواست که عیب‌های این فیلم را به عنوان حُسن ببینند.

در برنامه نمایش این دو فیلم کیارستمی، مهدی هاشمی هم حضور داشت که در سخنان کوتاهی با بیان اینکه خیلی اتفاقی در این سینما حضور داشته و وقتی شنیده عباس کیارستمی حضور دارد برای دیدن او آمده است، گفت: من ارادت تاریخی به آقای کیارستمی دارم.او با اشاره به فیلم «مسافر» ادامه داد: راه و روش زیبای او هنوز ادامه دارد؛ باریکه راه زیبا و خاص فیلمسازی‌ای که جهانیان متوجه آن شدند.

محمد رحمانیان هم در سخنانی یادآور شد: چند سال پیش مجموعه‌ای از عکاسی‌های آقای کیارستمی را از تابلوهای موزه لوور به همراه مخاطبانش نگاه می‌کردم و به نظرم می‌رسید، این مسیری است که عباس کیارستمی در طول 50 سال فیلمسازی خود طی کرده است.این کارگردان تئاتر که اخیرا اولین فیلم سینمایی خود را هم کارگردانی کرده است در این باره ادامه داد: او در هر حرفی که بیشتر بوی فلسفی می‌دهد مخاطب را به عنوان جزئی جدایی ناپذیر در نظر داشته است.رحمانیان افزود: همیشه به فیلم «مسافر» یک ایراد داشتم که چرا آقای کیارستمی برای اولین و آخرین بار یک رویا را از کودکی که خوابیده نشان می‌دهد! اما سال‌ها گذشت تا متوجه شدم آن رویا و تصویر اتفاقا برای نزدیکی بیشتر مخاطبان بوده است.وی با بیان اینکه هر بار که فیلم را می‌بیند متوجه می‌شود چیزهای جدیدی دارد، از نمایش فیلم پس از سال‌ها روی پرده سینما ابراز خوشحالی کرد.

همچنین سیف‌الله صمدیان به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری گروه هنر و تجربه است، گفت: این یک اتفاق بزرگ در سینمای جهان است که نه برای ما قابل تکرار است و نه برای دنیا تا آن‌طور که در ایران شاهد بودیم پنج سالن سینما برای یک سال پیش خرید شوند تا فیلم‌های سینمایی در آنجا نمایش داده شوند.او گفت: امیدوارم تا دوستان پشیمان نشده‌اند، این تجربه سه ماهه همچنان ادامه داشته باشد.صمدیان در آخر با اشاره به اینکه در چهلمین سال تولد «مسافر» قرار داریم، گفت: فکر کردم به این مناسبت فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای را که از آخرین حضور کیارستمی در جشنواره کن ساختم به او و چهل سالگی «مسافر» تقدیم کنم.

نمایش این دو فیلم عباس کیارستمی با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد و امیرشهاب رضویان،‌ اشکان خطیبی و غزل شاکری هم از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای فیلم‌های او نشستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RU ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    5 9
    جالب است مهدی هاشمی منتقد سینما هم هستند عجبا حیرتا
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    3 30
    به نظر حقیر کارهای استاد کیارستمی فیلم نیست چرا به هیچ وجه معیار های حداقلی یک فیلم معمولی در اون رعایت نشدهنه فیلمنامه خاصی دارد نه تکنیکهای معمول سینمایی در اون پیاده شدهاونها رو باید شبه فیلم نام نهاد. اما مطمئنا تماشای شبه فیلمهای استاد کیارستمی نظیر سه کلوز آپ , سه گانه کوکر, طعم گیلاس و باد ما را خواهد برد و همچنین ده باعث خواهد شد که احساس کنید بهترین فیلمهای تاریخ دنیا را دیده اید و دیگر تماشای کار هیچ کارگردان دیگری شما رو ارضا نخواهد کرد.