۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

روزنامه توریسم نوشت: یک شرکت سوییسی قصد دارد امسال تجربه‌ پرواز در شرایط بی‌وزنی یا «گرانش صفر» را برای مسافران ایرباس A۳۴۰-۳۰۰ خود فراهم کند.

شرکت سیستم‌های فضایی سوییس (اس۳) اعلام کرد که هواپیمای ایرباس خریداری ‌شده قادر به حمل حدود ۷۰ مسافر است که در طول پرواز ۹۰ دقیقه‌ای مسافران را ۱۵ بار در قوس سهموی (parabolic arcs) شرایط بی‌وزنی قرار می‌دهد.
مسافران در هنگام عبور از نقطه‌ اوج هر مسیر سهموی ۲۰ تا ۲۵ ثانیه شرایط بی‌وزنی را تجربه می‌کنند. پاسکال جاسی مدیر اجرایی اس۳ می‌گوید «هدف نهایی ما همگانی کردن دسترسی به فضا پرتابگر قابل استفاده مجدد است. قبل از اینکه ایده‌ پرتابگر به واقعیت بپیوندد، تجربه‌ گرانش صفر در هواپیمای ایرباس به همه این امکان را می‌دهد تا برای مدت یک روز به یک فضانورد تبدیل شود».
قیمت‌ها از 2700 فرانک سوییس (2826 دلار آمریکا) برای یک صندلی در بخش عمومی هواپیما با بیش از ۴۰ مسافر، تا شصت و پنج هزار فرانک برای بخش «وی آی پی» با ۱۲ مسافر (با ساعت گرانقیمت اهدایی و امکام حمل چمدان) - تغییرمی‌کند.در همین حال، پایگاه خبری «فلایت گلوبال» گزارش داده است شرکت هواپیمایی پرتغالی «های فلای» در حال آماده‌سازی یک فروند ایرباس A۳۴۰-۳۰۰ برای پروازهای گرانش صفر با همکاری شرکت سیستم‌های فضایی سوییس است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =