ایرنا نوشت:

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگوی تلفنی با پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین، خواستار اجرای طرح صلح مینسک برای حل بحران اوکراین شد.

دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد: پوروشنکو و بان کی مون آخرین وضعیت شرق اوکراین از جمله مسایل انسانی و نیاز ساکنان این منطقه به کمک های انساندوستانه و راههای حل مسایل این منطقه را بررسی کردند.

بان کی مون خاطرنشان کرد: سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ادامه تلاش های خود به منظور حل و فصل اوضاع اوکراین آمادگی دارند.

دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از تلاش های رییس جمهوری اوکراین برای جستجوی راه حل مسالمت آمیز و پایدار برای حل بحران در این کشور، گفت که در راستای تلاش های میانجیگرانه، جفری فلتمن معاون امور سیاسی خود را اواسط ماه دسامبر آینده برای رایزنی با مقامات اوکراین راهی کی یف می کند.

بان کی مون همچنین بر حمایت سازمان ملل از تلاش های دولت اوکراین برای برقراری صلح در شرق این کشور و حل و فصل مسالمت آمیز بحران تاکید کرد و گفت که جامعه جهانی از اقدامات کی یف در این راستا حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد به تلاش های خود برای اجرای طرح صلح مینسک ادامه خواهد داد.

پوروشنکو در ادامه گفتگوی تلفنی بر پایبندی کی یف به طرح صلح مینسک و اجرای مفاد آن تاکید کرد.

ارتش اوکراین از اواسط ماه آوریل برای سرکوبی شبه نظامیان جدایی طلب در مناطق جنوب و شرق این کشور عملیات نظامی اجرا می کند.

دولت اوکراین و جدایی طلبان شرق این کشور روز پنجم ماه سپتامبر گذشته طرح صلح مینسک را امضا کردند که برقراری آتش بس میان طرف های مناقشه، ایجاد خطوط حایل میان نیروهای دو طرف و آغاز مذاکرات از جمله مفاد آن است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =