توربین های بادی در دریا، نقش مهمی در تولید انرژی تجدید پذیر دارند. اما شرایط آب و هوایی سخت و باران شدید موجب فرسایش پره ها و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه بازدهی توربین می شود. به گزارش یورونیوز،کارشناسان یک مرکز فناوری در دانمارک لعابی ساخته اند که بازدهی این پره ها را افزایش می دهد.

مهندس ارشد این مرکز می گوید: «اگر به این نمونه آلومینیوم دقت کنید می بینید که با قطره های باران کاملا خراب شده است. ما این را به صورت آزمایشی و با بازسازی وضعیت آب و هوایی ایجاد کردیم. در این مرکز همه مصالح و مواد پره های توربین بادی را آزمایش می کنیم. اخیرا لعاب جدیدی ساخته ایم که پس از آزمایش در مقابل فرسایش باران و بادهای اقیانوسی نتیجه بدست آمده از آن پنج برابر بهتر از مواد قبلی بود.»

هدف کارشناسان آزمایش این لعاب جدید است که در مقابل فرسایش هوا مقاومت بالاتری دارد. این تحقیق در چارچوب «پروژه اروپایی بنیاد باد» (European project Windtrust) و با هدف کاهش هزینه تولید انرژی بادی انجام می شود.

مدیر پروژه می گوید: «مواد و فناوری های جدید در کاهش آثار فرسایش هوا و در نتیجه کاستن از هزینه تولید و نگهداری تاثیر دارد. در تولید انرژی بادی در دریا، هزینه نگهداری یکی از مسائل بسیار مهم است که با دور از دسترس بودن این توربین ها در دریا ارتباط مستقیم دارد.»

آمارها نشان دهنده اهمیت توربین های بادی دریایی در اروپا است. نزدیک به یازده و نیم درصد انرژی در اروپا از این محل تامین می شود. سال ۲۰۱۵، دانمارک برای دومین بار رکورد دار تولید انرژی بادی شد. ۴۲ درصد برق این کشور با توربین های بادی تولید می شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =