دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه دولت لبنان باید سرنوشت 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی را روشن کند، گفت که این دیپلمات ها به اسرائیل تسلیم شده و همچنان نزد صهیونیست ها هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم شانزدهمین سالگردعید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان از اشغال دشمن صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل دشمن اصلی و تهدید بزرگ بوده است و خواهد ماند.

 این مراسم عصر چهارشنبه در کنار مزار شهید « سید عباس الموسوی» دبیرکل سابق حزب الله در شهرک النبی شیت در منطقه بقاع در شرق لبنان برگزار شده است.

سید حسن نصرالله در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت،با تبریک سالروز عید مقاومت و آزادی سازی به عنوان روز الهی و تاریخی و همچنین سالگرد میلاد حضرت صاحب الزمان ، امام مهدی موعود( عج)، تاکید کرد: ما بر احیای سالگرد عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان اصرار داریم زیرا نشان می دهد که ما ملتی زنده و برای موفقیت ها ، تاریخ و فرزندان فداکار خود که از جانشان گذشته اند، احترام قائل هستیم و به آنها افتخار می کنیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ما هرگز این پیروزی و عید ملی را به حزب الله منحصر و محدود نکرده ایم، گفت: از همه لبنانی ها می خواهیم در این مناسبت شرکت کنند زیرا این پیروزی متعلق به همه ما و یک عید صددرصد ملی است.
وی با تشکر از همه کسانی که در برگزاری این مراسم باشکوه همکاری داشته اند به ویژه نخست وزیر لبنان ، افزود: از برخی طرف ها می خواهیم که خصومت سیاسی را کنار بگذارند و به مواضع خود در قبال عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان مراجعه کنند.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه « پیروزی در مقابل دشمن صهیونیستی و آزادی سازی جنوب لبنان یک مدرسه و مکتب بزرگ است» ، خاطرنشان کرد که باید به این مناسبت دلایل و مولفه های شکست ارتش صهیونیستی در مقابل مقاومت را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد.
دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه همواره باید به خاطر بیاوریم که دشمن صهیونیستی در لبنان تا امروز به ویژه در زمان اشغال مرتکب چه جنایات و کشتاری شده است، تصریح کرد:اسرائیل دشمن اصلی و حقیقی بوده و دشمن و تهدید بزرگ باقی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه همواره باید به خاطر بیاوریم که دشمن صهیونیستی در فلسطین مرتکب چه جنایاتی شده است، اظهارداشت: ملت ما در لبنان و فلسطین در امنیت به سر می برند زیرا هر تجاوزی با مقاومت همه جانبه و در ابعاد مختلف مواجه می شود.
دبیرکل حزب الله با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر شوراهای شهر در جنوب لبنان در امنیت کامل در حالی که با تهدید دشمن صهیونیستی مواجه است، گفت: پیروزی در آزادسازی جنوب لبنان به لطف الهی و فداکاری همه لبنانی های مقاوم و تقدیم شهیدان حاصل شد و ما بر کسی منت نمی گذاریم.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد که امروز هم مقاومت، ارتش و نیروهای امنیتی و ملت می توانند از کشور خود دفاع و از آن حمایت کنند اما متاسفانه همچنان معادله ارتش، ملت و مقاومت در لبنان و حتی در منطقه مورد هدف قرار دارد.
وی تصریح کرد: اگر کسی نمی خواهد از ارتش و مقاومت حمایت کند، خوب حمایت نکند اما از توطئه علیه معادله ارتش ، ملت و مقاومت لبنان دست بردارد زیرا نقطه قوت لبنان در همه زمان ها خواهد بود.

** دولت لبنان باید سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی را روشن کند

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه دولت لبنان باید سرنوشت 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی را روشن کند، گفت که این دیپلمات ها به اسرائیل تسلیم شده و همچنان نزد صهیونیست ها هستند.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: همچنان بخش هائی از خاک لبنان در اشغال صهیونیست ها قرار دارد و تعدادی پیکرهای شهدای لبنان نزد آنها است و سرنوشت تعدادی از مفقودان لبنانی باید روشن شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ملت فلسطین تاکید کرد: از کسانی که درصدد سوء استفاده از اوضاع مبهم منطقه و درگیری های کنونی هستند و قصد دارند اسرائیل را به دوست و همپیمان تبدیل کنند، دوری کنید.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: ملت فلسطین به کسانی که در 70 سال گذشته به آنها خیانت کرده اند دل نبندد و به وحدت ، مقاومت و پایداری خود و کسانی که همواره با آنها بوده و باقی خواهند ماند، مانند ایران، مقاومت لبنان و سوریه تمسک بجویند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه امروز خط مقدم مقاومت در رشته کوه های شرقی لبنان و بلندی های القلمون است و برای حمایت از لبنان شهید تقدیم می کند، تصریح کرد: محور مقاومت در این نبرد درمنطقه حاضر خواهد بود و هرگز شکست نمی خورد بلکه پیروز خواهد شد و پرچم فلسطین در اهتزار خواهد ماند.
وی از منطقه بقاع لبنان به عنوان پایگاهی اصلی برای مقاومت و پیروزی یاد کرد و اظهارداشت که منطقه بقاع تکیه گاهی حقیقی برای مقاومت در رویاروئی با چالش ها وخطرها است و به مقاومت وفادار است و باقی خواهد ماند و تاکنون قربانی های زیادی در رویاروئی با دشمن وحشی تکفیری تقدیم کرده است.
دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور گسترده و معنادار اهالی منطقه بقاع ، بعلبک و هرمل ، جنوب لبنان و نبطیه در انتخابات اخیر شوراهای شهر و رای آنها به فهرست مشترک حزب الله و جنبش امل گفت که اکنون قدرت و اقتدار همپیمانی حزب الله و جنبش امل به اثبات رسیده است.

سید حسن نصرالله مشارکت 50 و 60 درصدی مردم در انتخابات شوراهای شهر در مناطقی که ائتلاف حزب الله و جنبش امل حضور دارد، را یک نتیجه بسیار خوب توصیف کرد و از شرکت کنندگان قدردانی می کنیم، اظهارداشت: با برگزاری انتخابات شوراهای شهر مشخص شد که بهانه وضعیت امنیتی نمی تواند علت تمدید دوره پارلمان و برگزار نشدن انتخابات مجلس باشد.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: آیا امنیت در لبنان مجانی حاصل شده و آن را سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب ، شورای امنیت و آمریکا ایجاد کرده اند و یا اینکه فرزندان برومند لبنان با تقدیم جان و خون خود و انتخاب گزینه شهادت آن را رقم زده اند؟

سید حسن نصرالله با بیان اینکه ما امروز به یاری خداوند و قدرت ذاتی خود برای خلق پیروزی ها دیگر تکیه داریم و در مقابل همه تهدیدها و چالش ها می ایستیم، تصریح کرد: ما در لبنان می توانیم از خود و کشورمان دفاع کنیم ، آیا این امنیت و ثبات را غرب و یا برخی کشورهای عربی که ملت ها را دم تیغ سلاخان و برندگان سرها قرار داده اند، حاصل شده است.

وی با تاکید به اینکه« حزب الله خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل مجلس جدید بر اساس قانون جدید و متمدن مبتنی بر اصل نسبیت که عدالت را برای همه تضمین می کند، است»، گفت: طرف مقابل اصرار دارد که قانون انتخابات مبتنی براصل نسبیت نباشد تا بتوان قدرت را حفظ کند و مانع رسیدن رقبا به پارلمان باشد.

دبیرکل حزب الله درعین حال افزود: اگر دوره کنونی پارلمان پایان یابد در این صورت ما خواستار برگزاری انتخابات به هر شکلی خواهیم بود زیرا دیگر فرصتی برای تمدید دوباره مجلس کنونی وجود ندارد.

سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه « حزب الله مشکلی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی ندارد»، خاطرنشان کرد: یک جنگ روانی و برای اعمال فشار بر حزب الله به منظور عقب نشینی از پایبندی های اخلاقی و سیاسی خود وجود دارد اما ما هرگز از التزام های خود عقب نشینی نمی کنیم.

وی از کسانی که مدعی هستند حزب الله مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان می شود، به شدت انتقاد کرد و گفت: هرکسی که خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است باید گفت وگو کند.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع منطقه اشاره کرد و افزود: دولت کنونی آمریکا برای گرم کردن تنور انتخابات ریاست جمهوری این کشور و به منظور تضمین بقای خود در قدرت است به موفقیت هایی در خارج نیاز دارد و به همین دلیل منطقه از الان تا برگزاری این انتخابات به سوی داغ شدن فضا پیش می رود.

سیدحسن نصرالله با اشاره افزایش انفجار خودروهای بمب گذاری شده که آخرین آن در چارچوب جنایت دو شهر طرطوس و جبله سوریه بود، تاکید کرد: کسانی که به منطقه ما اهتمام دارند، باید با این مرحله مسئولانه تعامل کنند و عقب نشینی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اکنون در عراق و سوریه جریان دارد، بشارت دهنده پیروزی است و به نظر می رسد پایان داعش نزدیک شده است.
دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه « در لبنان تلاش ها باید برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع افزایش یابد و انتقام های شخصی در منطقه بقاع شکل بگیرد»، تصریح کرد: لبنانی ها باید پیام نتیجه انتخابات شوراهای شهر در شهرک عرسال را درک کنند و متوجه باشند که مردم عرسال چه می خواهند.

سیدحسن نصرالله بار دیگر تاکید کرد که برای دور کردن لبنان از پیامدهای منطقه ، لبنانی ها باید به اصل گفت و گو و ملاقات ها پایبند بمانند.
در این مراسم باشکوه، نماینده نبیه بری رئیس مجلس لبنان، نمایندگان وزیر دفاع، فرمانده ارتش، مدیرکل نیروهای امنیت عمومی، مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان، سفیر سوریه در لبنان، « محمد صادق فضلی » کاردار سفارت ایران ، خانواده معظم شهدا و جانبازان ، نیروهای امنیتی و نظامی ، قشرهای مختلف مردم، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و مذهبی ، نمایندگان موسسه های اجتماعی و جامعه مدنی و رسانه ها شرکت کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =