دیدار با جانبازان شیمیایی/ محمدعلی طالبی در موزه صلح تهران به آرامش رسید

محمدعلی طالبی، کارگردان سینما که این روزها داغدار فرزندش است، با دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به این موزه سر زد.

در پی  سانحه تصادف و درگذشت آرش  ، فرزند جوان محمد علی طالبی کارگردان معروف سینمای کودک و نوجوان کشورمان  وخالق آثاری چون «چکمه» ، «کیسه برنج» ، «شهر موش‌ها» و  سریال «گل پامچال» به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران ، این کارگردان از این موزه بازدید و با راویان جانباز شیمیایی آن دیدار کرد. .

 از جمع راویان شیمیایی  و قطع عضو موزه ، هدایت الله روستاپور ، علیرضا یزدان پناه ، محمد رضایی و محمدرضا تقی پور مقدم ضمن خوش امدگویی ، محمد علی طالبی را در جریان ریز روند  موضوعات به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در  جنگ تحمیلی و  نیز مشکلات مصدومان به جا مانده از این بمباران ها ، از قبیل نیاز به پیوند مداوم قرنیه و حتی ریه قرار دادند.

سپس فیلم های مستند کوتاهی از فعالیت های موثر جانبازان  این  موزه در سطح جامعه ایران و جهان  به نمایش گذاشته شد.  

در ادامه ،خانم کونیکو یامامورا  (مادر شهید محمد  بابایی ) ،  به نمایندگی از همه راویان جانباز ضمن عرض تسلیت درگذشت  آرش فرزند فقید اقای طالبی  ، گذشتن از این درد تا رسیدن به نگاهی تازه به زندگی را تجربه  خود از شهادت فرزندش  محمد دانست.

محمدعلی طالبی که یک روز پس از برگزاری مراسم چهلم فرزندش از موزه صلح دیدار می‌کرد، ضمن تشکر از این دعوت ، بزرگترین دستاورد خود از این بازدید غیرمنتظره را رسیدن به آرامشی عمیق دانست که در این روزهای پر درد مانند هر پدر فرزند از دست داده  بدان نیاز داشته تا با  پند گرفتن از تجارب انسان‌هایی همانند جانباز و مادران شهدا یاد بگیرد که این درد را چگونه  به نیروی محرکه ای برای زندگی بهتر تبدیل کند .

در انتهای این دیدار محمد علی طالبی که به همراه مزدا مراد عباسی ، محقق ، مترجم  و نویسنده کتابهای سینمایی  همچون ( رویاهاتو از دست نده ) در جمع جانبازان حضور داشت  در دفتر یادبود موزه نوشت:

«جای موزه صلح در سرزمین من خیلی خالی بود . وقتی به آن پا گذاشتم گویی که قدم به دنیایی دیگر گذاشته ام، بدون آن که از ابتدا متوجه شوم  قهرمانان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پیش روی من بودند . ،آنها انسان‌های  بی ریا و ساده دلی هستند که عاشقانه موزه را راه اندازی و می‌گردانند . من در موزه با آنها چرخیدم و به اندازه سالها آموختم ، چیزهایی که نمی دانستم . دراین موزه که همه چیز بسیار هوشمندانه چیده شده یادگرفتم که زندگی را دوست بدارم و صلح را و قهرمانان واقعی سرزمینم را که اگر چه گمنام‌اند اما روح بزرگشان جاودانه است و یک جمله از گاندی بزرگ که هرگز حتی از دشمنت متنفر نباش.  مطمئن باشيد در موزه صلح موج بزرگى از مهر جريان دارد، و خداوند براى التيام روح در هم شكسته من، مرا به آنجا آورد تا از شما انسان هاى والا درس عشق و پايدارى بياموزم. »

قبلا در دعوت‌های مشابه ای،  هنرمندانی همچون خسرو سینایی، پرویز پرستویی ، رضا کیانیان  ، عباس کیارستمی ، ابراهیم حاتمی‌کیا، کیومرث پوراحمد ، مرتضی رزاق کریمی ، نرگس آبیار ، کمال تبریزی ، احسان عبدی پور ، بهاره رهنما ، پیمان قاسمخانی و ...نیز از این موزه بازدید و عضویت افتخاری ان را پذیرفته اند.

موزه صلح تهران در خیابان شهید فیاض بخش و در ضلع شمالی پارک شهر تهران قرار دارد و بازدید از آن برای عموم رایگان است .

۵۷۲۴۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =