معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال حوزه جوانان از وزارت ورزش جدا می شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای بررسی این موضوع یک ماه فرصت خواسته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمود گلزاری امروز در یک نشست خبری درباره تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش گفت:سال قبل ما به شدت دنبال تفکیک جوانان ار ورزش بودیم و به یک اجماع رسیدیم. الان یک نامه به به امضای دکتر گودرزی و دکتر نوبخت (معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی) رسیده و به هیات دولت رفته تا به صورت معاونت زیر نظر ریاست جمهوری مانند قبل باشد. 

او گفت: برای اينکه مسائل اداری و قانونی طرح اجرا شود، این طرح در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بررسی می شود. دو هفته پیش یک جلسه در این مورد داشتیم. کلیات طرح مورد قبول است اما نحوه فعالیت بعد از تفکیک مهم است. بیشتر معاونت زیرنظر ریاست جمهوری مدنظر است. فعلا سازمان مدیریت یک ماه فرصت خواسته و امیدوارم امسال خبر خوبی در این زمینه بشنويم. 

۱.۵ میلیون نفر در انتظار وام ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین در بخشی از نشست خبری خود درباره پرداخت وام ازدواج گفت: امسال هم با بانک مرکزی در تعامل هستیم برای وام ازدواج. البته هنوز بانک مرکزی اقدامي در زمینه وام ازدواج نکرده و رسانه ها باید این را از بانک مرکزی پیگیری کنند.

او گفت: یک میلیون و نیم نفر از سال قبل در نوبت وام ازدواج هستند. سال گذشته حدود 300 هزار نفر وام دریافت کزدند. دولت 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای ازدواج در سال 94 اختصاص داده و امیدوارم عملیاتی شود.

افتتاح سایت همسان گزینی

گلزاری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: از اهالی رسانه انتظار داريم بخش های مديريتي سه قوه مجريه، قضاييه و مقننه را برای برنامه ريزی منظم در حوزه جوانان فعال کنند.

او گفت: انتظار ما از مجلس و فراکسيون جوانان اين است که بيش از پيش حساس تر و جدی تر در خدمت جوانان باشند و آنچه وظيفه مجلس است را انجام دهند. امسال برنامه ما جلب کردن توجه مردم به جوانان و باور کردن موضوعات آنهاست برای همین امسال شعار جوان باوری و جوان یاوری را داریم. و در هفته جوان به این موضوع میپردازیم

معاون امور جوانان همچنین از راه اندازی سایت همسان گزینی خبر داد و گفت: امسال با کمک موسسه تبیان سامانه همسان گزینی در خرداد رونمایی مي شود.

او همچنین گفت: قانون مشارکت های اجتماعی جوانان را با همکاری وزارت ورزش و جوانان کشور و سمن سراهای جوانان در استان ها را با همکاری استانداران در دستور کار داريم.

گلزاری گفت: سال قبل مجوز 30 مرکز مشاوره با کمک نظام روان شناسی داده شد. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    مگه مشکل جای معاونته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به فکر جوانها باشید.................