خبرگزاری ایسنا نوشت:

علامه شیخ عفیف نابلسی در دفتر خود در جنوب لبنان با آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب دیدار و از تلاش‌های وی در راستای اقدامات وحدت‌گرا در میان امت اسلامی، تقدیر و تشکر کرد.

شیخ نابلسی در این دیدار تصریح کرد: ما از زمانی که رهبر انقلاب اسلامی را شناختیم با او و با کلیه تولیدات فکری این انقلاب و افکار امام راحل(ره) بیعت کردیم و از آن زمان در حال مقابله با شیاطین هستیم.

وی افرود: ما به دنبال منفعت‌های فرهنگی و معنوی و روحی هستیم و اینک در شرایط دشواری به سر می‌بریم اما در عین حال ما آمادگی پیروزی را داریم.

شیخ نابلسی خاطرنشان کرد: قدرت ما با میزان سیاسی و اسلامی سنجیده می‌شود و ما قدرت کوچکی نیستیم؛ جمهوری اسلامی ایران در برابر چشم تمام دنیا به عنوان قدرتی بزرگ شناخته شده است و طبیعتا ما نیز داری قدرت جهانی هستیم و به اذن خداوند در جنگ با شیاطین نیز پیروز می‌شویم؛ ما نباید شکست بخوریم و با دارا بودن قدرتی رئوف، باید بر عزم و اراده ما افزوده شود؛ ما شکوه جمهوری اسلامی ایران را دیده‌ایم و تمامی این کشورهای کوچک مورد حمایت این کشور قرار می‌گیرند.

وی در مورد نقش علمای بزرگ گفت: گیاهان به فضل علما رشد می‌کنند؛ با موضع حمایتی ایران و حزب الله، خداوند به مقاومت و اتحاد پاسخ پیروزی می‌دهد و این راه رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین است و ما مطمئن هستیم که این حرکت متوقف نمی‌شود و ان‌شاءالله پرچم صاحب آن به اهتزاز درخواهد آمد.

وحدت و تقریب؛ راه رهایی مسلمانان از مشکلات و بحران‌هاست

اراکی همچنین در دیدار با "شیخ عبدالامیر قبلان" نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ وحدت جهان اسلام و همکاری بین مسلمانان تأکید دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: دعوت به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی سد محکمی در برابر دشمنان اسلام، محافظت کننده امت اسلامی و تنها راه رهایی مسلمانان از مشکلات و بحران‌هاست.

شیخ قبلان و آیت‌الله اراکی درباره مسائل و امور جهان اسلام و تحولات در منطقه از جمله لبنان گفت‌وگو و بر ضرورت افزایش تلاش مسلمانان برای وحدت، همبستگی، همکاری و ایستادن در مقابل تروریسم صهیونیستی و تکفیری تاکید کردند.

دو طرف نسبت به خطر جنایات تکفیری‌های تروریست برای مخدوش کردن چهره اسلام، کشتار بی گناهان، ایجاد بحران در روابط مسلمانان و ترویج آموزه‌های جعلی هشدار دادند.

شیخ عبدالامیرقبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان نیز در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از مقاومت مشروع ضد صهیونیستی که برای نجات امت اسلامی و عربی از توطئه‌های استعماری صهیونیستی تلاش می‌کند، حمایت کرده است.

وی از اعراب و مسلمانان خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات و یکپارچه کردن توان و نیروی خود درمقابل صهیونیست‌های اشغالگر فلسطین که برای نابودی و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد فتنه در صفوف ملت‌های مسلمان توطئه می‌کنند، بایستند.

قبلان، فلسطین را قطب نمایی برای تحرکات عربی و اسلامی خواند و از دولت‌ها و ملت‌های عرب و مسلمان خواست برای حمایت از ملت فلسطین تا دستیابی به همه حقوق عادلانه‌شان تلاش کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =