نسیم آنلاین نوشت:

عیسی امامی، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درخصوص افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر اظهار داشت: افزایش قیمتی که قانون و شورای رقابت اعلام کرده‌اند، همان یک درصد است و غیر از این مورد نباید افزایش قیمتی صورت گیرد.

وی در تشریح توجیهات خودروسازان برای افزایش قیمت خارج از عرف صورت گرفته، بیان کرد: خودروسازان روی افزایش هزینه تمام شده، بحث حقوق و دستمزد و ما به تفاوت نرخ ارز که به جیبشان می‌رفت، بحث‌هایی دارند که افزایش قیمت را به آن نسبت می‌دهند.

این عضو شورای رقابت با انتقاد از رفتارهای خودروسازان عنوان کرد: این کار خودروسازان یک نوع خودسری است و دلیلی ندارد هرکس که بخواهد افزایش داشته باشد، به راحتی این کار را انجام دهد.

امامی با اشاره به ابلاغیه اخیر معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: این کار خودروسازان بر خلاف ابلاغیه اخیر معاون اول رییس‌جمهور هم است که طی آن هر افزایش قیمتی باید با تایید دولت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هر بنگاهی که انحصاری باشد، برای افزایش قیمت طبق قانون باید دلیل خود را مستدل بیان کند تا شورای رقابت در دستور کار خود قرار دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قیمت خودرو باید براساس دستورالعملی که شورای رقابت قبلا مشخص کرده است، تعیین شود، زیرا این دستور العمل براساس شاخص تاثیر گذار بر قیمت خودرو تعیین شده است.

امامی در خصوص چگونگی رسیدگی به استدلالات خودروسازان تصریح کرد: خودروسازان اگر براساس این شاخص‌ها ادعایی دارند باید ادعای خود را مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر همین اساس تاکید کرد: چون بازار خودرو انحصاری است آن‌ها نمی توانند راسا در خصوص افزایش قیمت داشته باشند، بنابراین در حال حاضر خودروسازان تخلف بزرگی را مرتکب شده اند که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

عضو شورای رقابت خاطرنشان کرد: اگر استدلالات خودرو سازان در خصوص افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت پذیرفته نود با آنها برخورد خواهد شد.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    تا الان هیچ برخوردی با خودرو ساز نشده و دلیل هم فقط و فقط حمایت از تولید خودروهای سی سال پیش اروپا و کره جنوبی است
  • بی نام RO ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    بزودی افزایش ده درصدی قیمت را شاهد خواهیم بود تا اگر توافقی صورت گرفت در مذاکرات حدود دو الی سه درصد کاهش قیمت داشته باشند و همه خوشحال و راضی شوند منتشر کن خبر جانم