طلا بازهم ارزان شد/ خریداران فلز گرانبها کم شدند

مصرف جهانی طلا بین ماههای ژوئیه و سپتامبر سال جاری به میزان 2% کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، امروز در بازارجهاني قيمت طلا 5 دلار کاهش يافت و برهمين اساس تحليل هاي فعالان بازار بازهم به سمت گمانه زني در مورد کاهش قيمت ها سوق پيدا کرده است.

طي روزهاي گذشته بازگشت قيمت نفت، موجب شده تا بهاي طلا در بازارهاي جهاني قدري تعديل شود ولي به موازات اين جريان بهبود وضعيت اقتصادي امريکا مي تواند آينده طلا را به طور کامل تغيير دهد. همزمان از بازارهاي جهاني خبر مي رسد که ميزان تقاضا براي خريد طلا کاهش يافته و همين جريان حتي در کوتاه مدت شرايط بازار طلا را دگرگون مي کند.

کارشناسان هنوز نسبت به نوسانات قیمت طلا با شک و تردید می نگرند و به رغم آنکه طلا توانسته خود را از سقوط نجات دهد، اما متخصصان طلا می گویند با توجه به کاهش تقاضای خرید طلا از سوی چین و هند روند قیمتها سیر نزولی خواهد داشت.  با توجه به کاهش رشد اقتصادی چین و هند نشانه ای از افزایش خرید طلا از سوی این مشتریان پر و پا قرص دیده نمی شود.  به گزارش روزنامۀ وال استریت ژورنال، وزیر دارایی هند روز سه شنبه از اعمال محدودیت های جدید برای واردات طلا خبر داد. وی دلیل این تصمیم دولت را ناشی از کسر بودجه ای دانست که دولت نگران افزایش آنست. دولت قصد دارد در همین راستا مالیاتهای سنگین بر واردات طلا اعمال کند تا همانند سال گذشته روپیه، واحد پول هند- دستخوش ضربۀ سنگین نشود.

در گزارش اخیر شورای جهانی طلا که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است که مصرف جهانی طلا بین ماههای ژوئیه و سپتامبر سال جاری به میزان 2% کاهش یافته است. در این گزارش همچنین آمده است که میزان خرید طلای چینی ها که تا اواخر سال 2013 طلایه دار خرید طلا بودند، 37% کاهش یافته است. در صورتی که میزان طلای مصرفی جهان در ماههای آینده تغییر کند باید منتظر تحول در قیمت طلا بود.

با این حال هنوز برخی از کشورها تمایل زیادی به خرید طلا از خود نشان می دهند. روسیه با افزایش خرید طلا، میزان ذخایر خود را به 1.150 تن رسانده که این سیاست بانک مرکزی روسیه در طی یک دهه اخیر بی سابقه بوده است. کارشناسان می  گویند یکی از دلایل این سیاست بانک مرکزی روسیه، کاهش ارزش روبل- واحد پول روسیه- متأثر از تحریم های غرب علیه این کشور به دلیل بحران اوکراین بوده است. گفتنی است روبل روسیه طی ماههای اخیر یک چهارم ارزش خود را از دست داده است.

در صورتي که گزارش هاي جديد در مورد وضعيت اقتصادي امريکا و چين از ادامه بحران در اقتصاد اين کشورها خبر دهد، فرصتي تازه پيش روي طلا قرار مي گيرد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    14 1
    من بفروشم گرون میشه بخاطر این ارزون شد ک من خریدم شانس نداریم ک