تسنیم نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه برای اول شدن در منطقه باید به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم و چاره‌ای جز این نداریم، گفت: اقتصاد ایران از رتبه دوم منطقه به سوم تنزل کرد.

علی آقامحمدی در نشست تبیین مضامین و الزامات پیشرفت استان قزوین از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن‌ همایش‌های دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه هدف سند چشم انداز تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه است اظهار داشت: منطقه خاورمیانه منطقه‌ای است که همواره مورد تهدید اساسی قرار می گیرد و اگر منطقه به سروسامان برسد از آشفتگی دوری و اگر در حالت فعلی بماند تنش‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: قدرت‌های جهانی برای این منطقه برنامه دارند و شبکه اطلاعاتی امریکا پیش‌بینی کرده است که تا سال 2030 وضعیت منطقه به گونه‌ای می‌شود که مسائل امنیتی در آن گسترده می‌شود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر ایران بخواهد در منطقه و در جهان تاثیرگذار باشد باید توان خود را بالا و به قدرت اول منطقه تبدیل شود و برای رسیدن به این مهم باید نرخ رشد بالایی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نرخ رشد هشت درصدی در کشور یک امر اجتناب ناپذیری است و اگر به این نرخ دست پیدا نکنیم باید شاهد چالش‌های پیش رو باشیم.

آقامحمدی گفت: در گذشته اقتصاد کشور دولت محور و بخش خصوصی مکمل آن بود ولی امروز باید بخش خصوصی محور و دولت مکمل زمینه‌های اقتصادی باشد.

وی افزود: در گذشته وضعیت منطقه به گونه‌ای بود که ایران رتبه دوم منطقه را داشت ولی پس از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی رتبه ایران به جایگاه سوم منطقه سقوط کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از بحران اقتصادی سال 2008 در اروپا کارشناسان سه مرحله را پیشنهاد دادند که سومین مرحله آن با شیب تند عقب ماندگی را جبران و در ادامه در منحنی رو به جلو حرکت می‌کند که این الگو باید در ایران هم اجرایی شود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی به دنبال استفاده از فرصت‌ها هستیم و رشد پویای اقتصاد، بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و عدالت اجتماعی از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

آقامحمدی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی دو رویکرد درون‌زا و برون گرا دارد و در این طرح باید از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود تا بدین وسیله بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی تاکید کرد: ایران در بین 20 اقتصاد جهان قرار دارد و هدف آمریکا این است که ایران از میان این 20 کشور خارج شود ولی اگر براساس سند چشم‌انداز پیش برویم مقام سیزدهم جهان را کسب می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در جهان از لحاظ حجم فعالیت‌های اقتصادی پنج کشور برزیل، چین، هند، روسیه و آفریقای جنوبی به سمت جلو حرکت می‌کنند و رشد در آینده متعلق به این کشورها است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    10 0
    برای اقتصاد مقاومتی یه پیشنهاد دارم: بیاید مقاومت رو از مسئولینی که خود را خدوم ملت میدانند شروع کنیم حقوق و مزایای همه مسئولین از این ببعد نصف بشود.و یا به اندازه حقوق و مزایای یک کارمند متوسط بشود