ایسنا نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله ریاست جمهوری در لبنان یک موضوع داخلی است و کشورهای دیگر تنها می‌توانند در این رابطه کمک کننده باشند.

دکتر علی لاریجانی در دانشکده حقوق دانشگاه دولتی بیروت در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در روند سیاسی لبنان گفت: مسئله ریاست جمهوری در لبنان یک موضوع داخلی است و کشورهای دیگر تنها می‌توانند در این رابطه کمک کننده باشند اما قطعا ما از هر اتکایی برای وحدت لبنان استقبال می‌کنیم و گفت‌وگوهای اخیر در لبنان میان حزب الله و جنبش المستقبل را خوب می‌دانیم.

او با ابراز ناراحتی نسبت به کشته شدن تعدادی از مردم لبنان در سقوط هواپیمای الجزایر نیز گفت: ایران و لبنان از گذشته روابط تنگاتنگ و استراتژیکی داشتند و جمهوری اسلامی در حوادث مختلف این رویکرد را ادامه داده زیرا لبنان کشوری تأثیرگذار در منطقه بوده و توانست در مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه ایستادگی کند که در آن زمان لبنان درخشندگی پیدا کرد و نشان داد که قدرت مبارزه دارد.

او ادامه داد: این امتیاز بزرگ برای مردم لبنان است که پرچم مقاومت را در دست گرفته و یک رویکرد جدید را در عالم اسلام نشان دادند از طرفی دیگر سال‌ها کشورهای اسلامی دچار یأس بودند اما مردم لبنان آن‌ها را بیدار کردند که این افتخار بزرگی برای مردم این کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «بیداری ملت‌های مسلمان در مقابل دشمنان فخر عالم اسلام است»، گفت: جهان اسلام هم اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داشته و خطرها و در عین حال ظرفیت‌هایی را در پیش رو دارد.

او تاکید کرد: بعد از جنگ جهانی و تقسیم کشورهای اسلامی میان قدرت های بزرگ عملا مشکلاتی به وجود آمد؛ چراکه دولت‌ها دست نشانده قدرت‌های بزرگ بوده و رابطه ملت‌ها و دولت‌ها با این اقدامات قطع شد به طور مثال ایران در دوران شاه وابسته به آمریکا بود از این رو رفتارهای مردم به یک سو و رفتارهای دولت به سوی دیگری می‌رفت که پس از آن و در نتیجه این رفتارها انقلاب اسلامی رخ داد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391382

برچسب‌ها