وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب‌دا، آیت‌الله صافی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های ارزنده دکتر هاشمی و همکاران محترمشان، خاطر نشان کرد: من مطمئن هستم برنامه‌های شما اسباب خوشحالی و مسرت مردم و بیماران را فراهم می‌آورد و بایت آن به شما تبریک می‌گوییم زیرا اقداماتی که در جهت رضایت خداوند متعال انجام می‌‌شود قابل تقدیر است و انشاء الله بتوانید در خدمت به مردم بخصوص محرومان و مستضعفان جامعه موفّق و مؤید باشید.

معظم له بر لزوم اهتمام بیشتر در خدمت رسانی به مردم با وجود تلاش جدی و گسترده دکتر هاشمی تاکید کرد و افزود: شک نکنید اعمال شما توفیقی بزرگ و به خواست خداوند متعال است و بدانید موفقیت شما موفقیت دولت و نظام محسوب می‌شود.

این مرجع عالیقدر در ادامه با اشاره به لزوم وحدت و همدلی مسئولان برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه یادآور شد: حسن نیت شما بر کسی پوشیده نیست، پشتکار داشته باشید و از حمایت سایر دستگاه‌ها نیز در پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید چرا که هدف همه ما یکی است و آن اعتلای پرچم اسلام می باشد.

در ادامه دکتر هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌های دولت در خدمت رسانی به مردم و جدیت رییس جمهور در این امر اظهار داشت: دکتر روحانی همت والایی در خدمت‌گزاری به مردم دارند و در هنگام تصویب بودجه، حمایت بسیاری از برنامه‌های وزارت به عمل آوردند.

وزیر بهداشت با اشاره به سرکشی و بررسی مشکلات استان‌ها مختلف از نزدیک تصریح کرد: در سفر به استان کردستان هم شاهد کمبودهایی بودیم که تلاش می‌کنیم مشکلات و موانع رفع و خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

ایشان ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: خوشبختانه امروزه شاهد حضور فعال نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هستیم ولی باز هم به حضور بیشتر و موثرتر روحانیون در دانشگاه‌ها با یک رابطه صمیمی و نه اداری احساس می‌شود.

دکتر هاشمی اضافه کرد: در زمینه افزایش موالید در کشور هم طرح گسترده‌ای در دست اقدام داریم که در این مسیر اقدامات بسیاری نیز به مرحله اجرا درآمده است.

در ادامه این دیدار دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه افزایش نرخ موالید در کشور افزود: در حال حاضر در حوزه شعار و عمل از زبان همکاران ما دیگر جمله «فرزند کمتر زندگی بهتر» کاملا حذف شده است.

دکتر سیاری به عوامل موثری که زمینه‌های کاهش جمعیت را در کشور موجب می‌شود اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از مهمترین مشکلات در این خصوص خیل جوانانی هستند که در سن ازدواج قرار دارند که لازم است برای رفع مشکلات این قشر و ایجاد بسترهای ازدواج آسان تمهیداتی اندیشیده شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =