معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه برای گفت وگو در باره مسائل منطقه خاورمیانه از جمله سوریه با مقام های روسیه فردا (چهارشنبه) به مسکو سفر می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسكو امروز اعلام كرد: هدف از سفر حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه رایزنی با مقام های روس در خصوص مسائل خاورمیانه است.

گفت وگو در باره اوضاع سوریه و از سرگیری مذاكرات سوری سوری در ژنو تحت نظارت سازمان ملل محور مذاكرات معاون وزیر خارجه كشورمان در مسكو را تشكیل می دهد.
دیدار با «میخاییل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بخش اصلی برنامه این سفر است.
این دیدار پس از مذاكرات اخیر دی میستورا نماینده دبیر كل سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه روسیه در مسكو و وزیران خارجه برخی كشورها از جمله آمریكا و عربستان سعودی در ژنو انجام می گیرد.
ایران و روسیه برای حل و فصل مسائل سوریه از طریق مذاكره و بدون مداخله خارجی در امور داخلی این كشور تلاش می كنند.
در راستای اجرای این سیاست لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز با استفان دی میستورا نماینده دبیر كل سازمان ملل در امور سوریه مذاكره كرد و دو طرف بر لزوم ازسرگیری مذاكرات سوری سوری در ژنو تحت نظارت سازمان ملل و تلاش در این زمینه برای رسیدن به توافق تاكید كردند.
لاوروف در این دیدار با بیان این كه روسیه رایزنی ها با نماینده دبیر كل سازمان ملل در سوریه را برای حل بحران سوریه كارآمد می داند، اظهار كرد: در این دیدار در مورد چگونگی اقدامات برای حل مساله سوریه در آینده و حمایت از اقدامات و تلاش های نماینده دبیركل برای پیشبرد مذاكرات سوری سوری شد.
به نوشته وزارت خارجه روسیه، لاوروف ادامه داد: این اقدامات سهم بسیار بزرگی در حركت به سوی جهات تعیین شده در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل دارد.
وی افزود: به موازات اقدامات نماینده دبیركل برای پیشبرد روند حل و فصل سیاسی، تلاش های فشرده ای در وهله اول توسط نظامیان روسیه و آمریكا به عنوان سران گروه بین المللی حامیان سوریه برای تقویت نظام آتش بس، گسترش آن به مناطق جدید در سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای انتقال محموله های كمك های انسانی به ساكنان مناطق آسیب دیده در این كشور انجام می گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =