مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نخستین نشست خبری در سال 95 به تشریح برنامه‌های امسال در سه محور اصلی حمایت، نظارت و جریان‌سازی پرداخت.

روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشست خبری حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با محوریت معرفی و تشریح برنامه‌های سال 95 بنیاد، پیش از ظهر سه‌شنبه 14 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ضمن اشاره به این نکته که سال 95 بنیاد برای اولین سال موفق شده است برنامه‌ریزی مشخص و عملیاتی داشته باشد گفت: از همین ابتدای سال برنامه‌های یکساله‌مان کاملا مشخص و مدون است. برنامه‌هایی که در سه محور جریان‌سازی، حمایت و نظارت برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل واحد توسعه و سرمایه انسانی در بنیاد اظهار کرد: با تشکیل این واحد نیازهای خانواده‌ها در حوزه گیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر مبنای بررسی‌ها برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

کریمی قدوسی با اشاره به برنامه‌هایی که در راستای جریان‌سازی، تدارک دیده شده گفت: برقراری ارتباط با جامعه بین‌المللی یکی از برنامه‌های ‌ما در سال 95 به شمار می‌رود که بر این اساس کتابچه فضای کسب و کار بازی‌های رایانه‌ای در تابستان امسال منتشر می‌شود. همچنین برگزاری کنفرانس بین‌المللی در اسفند ماه در برج میلاد از جمله این برنامه هاست.

وی بیان کرد: کنفرانس بازی‌های جدی در پاییز امسال از دیگر برنامه‌های بنیاد به شمار می‌رود. کاربرد بازی‌های جدی برای آموزش و درمان و مورد استفاده نهادها و سازمان‌های مختلف است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: مسابقه بازی‌سازی در تابستان امسال با مشارکت انستیتو ملی بازی‌سازی و کشور ترکیه و پاریس برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: حمایت‌های مادی و معنوی از گیمرهای برجسته کشور از تابستان امسال آغاز خواهد شد.
کریمی قدوسی ضمن اشاره به اینکه آخرین آمار و ارقامی که تاکنون از صنعت گیم منتشر می‌شد مربوط به سال 92 بوده است و برای بروز رسانی این اطلاعات تحقیقات جامعی صورت گرفته است که پیمایش آن 11 خرداد به اتمام می‌رسد و در نهایت، تیرماه این آمارها به‌روزرسانی شده وسپس اعلام عمومی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: پیمایش بازی‌های رایانه‌ای موبایلی به‌طور خاص در تابستان انجام خواهد شد. همچنین نشریه تخصصی مطالعات بازی به زودی منتشر می‌شود. نشریه‌ای که شاید اولین نشریه تحقیقاتی و پژوهشی این حوزه است و چند شماره از آن هم آماده انتشار است.

وی یادآور شد: در بحث فرهنگ‌سازی و با همکاری روابط عمومی برنامه مستمر رونمایی و تبلیغات بازی‌های رایانه‌ای را خواهیم داشت که هرماه براساس شایسته‌سالاری و با رای مردم یک بازی انتخاب شده و کار معرفی و تبلیغ و رونمایی در مورد آن انجام خواهد گرفت. هدف هم اصلا تبلیغ برای برنامه‌های بنیاد نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده در فرهنگ‌سرای محله‌ها و سرای محله از دیگر برنامه‌های بنیاد به شمار می‎رود که البته امسال تمرکزمان بر شهر تهران خواهد بود.

وی بیان کرد: نمایشگاه محلی در 4 نقطه کلیدی شهر تهران در پاییز و زمستان امسال برگزار خواهد شد.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: برنامه‌ای با ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز ترتیب داده‌ایم مبنی بر اینکه نیروهای امور تربیتی آموزش و پرورش را آموزش خواهیم داد. قصدمان با ایجاد این ستاد آموزش استفاده صحیح از بازی‌هاست.

وی افزود: از سال گذشته تعاملاتی را آغاز کرده‌ایم مبنی بر اینکه رشته بازی‌سازی را در مقطع ارشد در دانشگاه آزاد ایجاد کنیم و امسال این اتفاق رقم خواهد خورد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: سامانه «چجوری» را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا فضایی برای بازی‌سازان باشد و بتوانند پرسش‌های خود را بپرسند و به پاسخ برسند.

وی یادآور شد: امسال سه آزمایشگاه و مرکز پژوهشی را در سه دانشگاه معتبر تهران ایجاد خواهیم کرد که تاکنون دانشگاه تهران قطعی شده است و بقیه نیز به زودی نهایی خواهند شد. همچنین آزمایشگاه تست بازی‌های موبایلی که سال گذشته ایجاد شد امسال در جهت آزمایش تجربه کاربری (UX) توسعه خواهد یافت.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: امسال از پنج پایان‌نامه کارشناسی و 10 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و 10 پایان‌نامه دکترا حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در بهار امسال حمایت از بازی‌های آنلاین را در دستور کار خود قرار خواهیم داد. همچنین مشاوره تلفنی و اینترنتی به خانواده‌های ایرانی برای استفاده صحیح از بازی‌ها در پاییز امسال رونمایی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: تابستان امسال مسابقات بازی‌های رایانه‌ای را خواهیم داشت که مراحل مقدماتی در ماه رمضان و پایان شهریورماه مراحل نهایی آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: در این مصوبات دو اتفاق مهم رخ داد که یکی گرفتن تخفیف‌های مؤثر در صداوسیما و شهرداری بود که هم‌اکنون صحبت‌هایی با این دو نهاد انجام شده است تا شاهد تبلیغ 90 درصدی در صداوسیما و تخفیف مناسبی در بیلبوردهای شهری باشیم.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: قطعا امسال ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را برگزار خواهیم کرد که پیش‌بینی می‌شود این جشنواره اسفندماه همزمان با تهران گیم کانکت باشد.
وی بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای صحبت‌هایی با بخش خصوصی انجام شده است اما به دلیل آنکه مصلی تهران شهریورماه جای خالی ندارد، پیش‌بینی می‌شود که در اسفندماه این جشنواره را در برج میلاد برگزار کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: براساس تعامل با وزارت ارتباطات به صورت خاص در قالب وام کم بهره از بازی‌های قرآنی حمایت خواهیم کرد.

وی یادآورشد: 15 اسفندماه سال گذشته بسته امضای صنعت 2 را با معاونت علمی، فناوری ریاست‌جمهوری را با مبلغ بیش از هشت میلیارد تومان منعقد کردیم که از این مبلغ، دو میلیارد تومان پرداخت شد. امسال هم این بسته را خواهیم داشت.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: بزرگترین اتفاق سال 95، رونمایی از بزرگترین بازار دیجیتال توزیع بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود که این رونمایی در بهمن یا اسفندماه است.

وی بیان کرد: در سال 92 هجده میلیون، در سال 93 نه میلیون و سیصد هولوگرام، در سال 94، هفت میلیون و ششصد هولوگرام داده شده است. علت کاهش این رقم در سال‌های اخیر به دلیل توسعه بازی‌های دیجیتال بوده است.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: مزایده بازی‌های خارجی 15 هرماه آغاز می‌شود و 20 هرماه مجوز عرضه داده می‌شود. همچنین پیش از مجوز این بازی‌ها در رده‌بندی سنی قرار می‌گیرد.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: در طرح وام وجوه اداره شده، 57 طرح آمد که از این تعداد 12 طرح مورد تأیید قرار گرفت. وام را تنها به کسانی ارائه کردیم که مطمئن بودیم با شکست روبه‌رو نخواهند شد. چرا که این تسهیلات وام است و باید به بانک پس داده شود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =