تسنیم نوشت: سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی با اشاره به جزئیات عملیات نیروهای عراقی در فلوجه بر پیشروی روان نیروهای عراق در این شهر تاکید کرد.

"ابوجعفر الاسدی" سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم وضعیت عملیات گسترده آزادسازی شهر فلوجه از گروه تروریستی داعش را تشریح کرده و در این خصوص گفت: عملیات آزادسازی شهر فلوجه از تروریست‌های داعش رأس ساعت 4 بامداد روز دوشنبه از 6 محور در دو جبهه شمالی و جنوبی آغاز شد، در این عملیات نیروهای داوطلب مردمی مشارکت گسترده‌ای داشتند به طوری که تمام گردان‌ها و تشکیلات این نیروها به نسبت‌های متفاوتی در این عملیات حضور داشتند.

پیشروی روان نیروهای عراقی داخل فلوجه

 وی در ادامه به پیشروی نیروهای امنیتی و ارتش عراق در داخل شهر فلوجه اشاره کرد و در این باره توضیح داد: همچنین پلیس فدرال، یگان‌ها واکنش سریع و یگان‌هایی از ارتش عراق با پشتیبانی نیروی هوایی و جنگنده‌های آن در این عملیات مشارکت کردند، یگان‌های نظامی پس از آغاز عملیات پیشروی روانی در شهر داشتند و به طور بسیار خوبی به سوی اهداف از پیش تعیین شده خود حرکت کردند و این پیشروی‌ها همچنان ادامه دارند.

سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج عملیات امروز فلوجه توضیح داد: می‌توان گفت که نتیجه اولین روز از عملیات بسیار مثبت بوده و ضعف دشمن خصوصاً در خطوط دفاعی اولیه بسیار آشکار بود، ارزیابی اولین روز از عملیات نشان دهنده پیشرفت خوب آن بر اساس نقشه‌های از پیش تعیین شده است.

تعداد زیادی از فرماندهان داعشی از فلوجه گریخته‌اند

او در بخش دیگری از سخنان خود بر فروباشی نیروهای دشمن در شهر فلوجه اشاره کرده  و تاکید کرد: دشمن دستپاچه شده است و تعداد زیادی از نیروها و خصوصاً فرماندهان آنان به خارج محدوده عملیات گریخته‌اند.

ابو جعفر الاسدی توضیح داد که نیروهای داوطلب مردمی وظیفه حفظ محاصره شهر را برعهده دارند و در این باره گفت: نیروهای داوطلب مردمی همچنان در خارج از شهر و نقطه آغاز عملیات نیروهای امنیتی به سر می‌برند و مأموریت اصلی آنان تثبیت محاصره و ممانعت از رسیدن نیروها و تجهیزات امدادی به تروریست‌های محاصره شده در داخل فلوجه است.

فروپاشی تروریست‌ها در فلوجه

این مقام نیروهای داوطلب مردمی در ادامه گفت: دشمن مقاومت ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و گروه تروریستی داعش در این شهر دچار فروپاشی شده است، آنان معمولاً در مبارزه‌های خود بر کاشت بمب‌های کنار جاده‌ای و بمب‌گذاری مسیرها و ساختمان‌ها و همچنین مستقر کردن تک تیر اندازها در مناطق مختلف متمرکز می‌شوند و هدف از این استراتژی تنها به تأخیر انداختن پیشروی نیروهای عراقی است.

وی در پایان گفت: از لحظه آغاز عملیات تاکنون ده‌ها نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند اما نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد آنان ارائه کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =