بدنبال قطعی شدن نامزدی آیت الله امینی برای ریاست مجلس خبرگان،گمانه زنی هایی برای سایر کرسی های هیات رئیسه این مجلس انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین، گفته می شود گروهی از نماینذگان خبرگان قصد دارند برای نائب رئیسی اول و دوم به ترتیب از آیات امامی کاشانی و دری‌نجف آبادی حمایت کنند.

با وجود اینکه به حجت‌الاسلام محسن قمی و محسن اسماعیلی نیز برای نامزدی منشی خبرگان پیشنهاد شده است، اما آنها تاکنون این مسئله را نپذیرفته‌اند.

از سویی اسامی حجج اسلام علوی، هاشم‌زاده، فاضل گلپایگانی و مبلغی برای نامزدی در پست منشی مطرح شده است.

از سوی دیگر گفته می شود،گروهی از منتخبان خبرگان خواهان ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی هستندکه بدنبال استنکاف آیت اللله جنتی از پذیرش کاندیداتوری،احتمال نامزدی اش تقویت شده است.به نظر می رسد خودداری آیت الله جنتی از کاندیداتوری ریاست خبرگان با تدبیر ایشان و به منظور جلوگیری از حاشیه سازی های سیاسی بعدی صورت گرفته است.

  ضمنا نام آیات موحدی کرمانی واحمد خاتمی نیز از سوی برخی چهره های خبرگان برای نایب رئیسی اول و دوم برده شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، صبح فردا اولین جلسه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز و پس از استقرار هیات رئیسه سنی، انتخابات هیات رئیسه این مجلس برگزار خواهد شد.

1729

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    1 0
    پس نفر اول و دومی که بیشترین رای مردم را آوردند چی؟ منظورم اقای هاشمی رفسنجانی و آقای روحانی است. شایدم آشکارا برای رای مردم هیچ ارزشی قایل نیستید