میزان نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت از انتقال 87 پیکر جان باختگان ایرانی حادثه منا به ایران خبر داد و گفت: کار انجام تشریفات قانونی انتقال اجساد قربانیان در حال انجام است که امیدواریم تا فردا بتوانیم کار انتقال این جانباختگان را انجام دهیم.

سعید اوحدی در تشریح آخرین وضعیت انتقال جانباختگان فاجعه منا گفت: تا پایان امروز کار شناسایی هویت 87 تن دیگر از جان باختگان ایرانی حادثه منا انجام و فردا به ایران منتقل خواهند شد.

وی تاکید کرد: در مجموع 395 پیکر تا فردا به ایران منتقل خواهد شد.

وی افزود:کار انجام تشریفات قانونی انتقال اجساد قربانیان در حال انجام است که امیدواریم تا فردا بتوانیم کار انتقال حدود 395 تن از این جانباختگان را انجام دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تنها مجروح بلقی مانده منا امروز عازم تهران شد، خاطر نشان کرد: برخی پیکرها دچار تغییر چهره شده‌اند یا کارت هویت آنها مفقود شده به همین دلیل شناسایی آنها به سختی انجام می شود که در حال پیگیری وضعیت 69 نفر مفقود باقی مانده هستیم.

اطلاعیه سازمان حج و زیارت درباره آمار زائران ایرانی فاجعه منا

همچنین سازمان حج در اطلاعیه ای اعلام کرد: از آنجایی که از ابتدای روند سپرده‌گذاری زائران در بانک‌ها و ثبت‌نام آنان در کاروان‌های حج آخرین اطلاعات و مشخصات آنان در بانک‌های اطلاعاتی این سازمان درج می‌شود، در رابطه با وقوع حادثه منا نیز بر اساس اطلاعات کاروان‌ها و زائران هر کاروان آمار مفقودین و جان‌باختگان حادثه منا اعلام شده است که این آمار مستند و مبتنی بر واقعیت است.

در این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که این سازمان از ابتدای وقوع حادثه تلخ منا آمار مجروحین، مفقودین و جان‌باختگان را در حین حادثه و از محل وقوع آن گزارش می‌داد، بعد از وقوع حادثه کمیته اطلاعات و آمار ستاد بحران نیز در کنار کمیته‌های شناسایی و امداد مستقر شد و آخرین وضعیت آمار را لحظه به لحظه و با پیگیری وضعیت زائران تطابق داد تا کوچکترین خطایی در ارائه اسامی زائران و مشخصات آنان وجود نداشته باشد.

به منظور ارائه آمار متقن از حادثه‌دیدگان، این آمار بارها از لحظه وقوع حادثه پالایش شد، همچنین چندین بار مدیران کاروان‌های حج از ابتدای وقوع حادثه ملزم به ارائه آمار حادثه‌دیدگان و مفقودین کاروان خود شدند.

مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در کنار حضور فعال و مخلصانه در عملیات امدادرسانی به زائران، آمار مصدومین و مجروحین حادثه را از همان ابتدای وقوع حادثه بر اساس مستندات گزارش می‌داد.

در پایان اعلام می‌شود، آخرین اطلاعات مربوط به حادثه‌دیدگان و جان‌باختگان حادثه منا در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.hajnews.ir از ابتدای وقوع حادثه تا کنون درج شده که از رسانه ملی و نیز خبرگزاری های کشور اعلام شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    آقای اوحدی باید با توجه به حساسیتهای اخیر و آگاهی از وضعیت محل موجود و بررسی حوادث و سوابق سالیان قبل و تجارب گذشته و دیگر مسائل مربوطه و بخاطر اینکه مسئولیت حجاج ما را د رانجا برعهده داشتند پیش بینی و احتمال چنین وضعیتی را می کردند و تدابیر لازم را می اندیشند. نه اینکه الان بیاید برای ما وقایعی که خودش گویای همه چیز هست برایمان تعریف کند و داغ دل ما را تازه کنند.