ایرنا نوشت:مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از بازماندگان فاجعه هفتم تیر سال 1360 گفت: هدف دشمنان از ترورهای سال 60 حذف حواریون امام بود.

آیت الله مسیح مهاجری ظهر یکشنبه در آیین بزرگداشت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام بویژه سه شهید وزارت کشور در این فاجعه با اشاره به فرازهائی از نامه حضرت علی(ع) به عثمان بن حنیف در بیان ویژگی های زمامداران حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی(ع) به نقش یاران و حواریون در پیروزی رهبران دینی و انقلابی و تحقق رسالت آنان پرداخت.

وی افزود: به تعبیر امام راحل(ره) شهید بهشتی از ابرار بود و به پشتوانه عظمت و درایت او و دیگر یاران بزرگوار امام خمینی(ره) راه پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مهم و حساس هموار شد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، مدیریت شهید بهشتی در سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی را کارآمد ترین نوع مدیریت دانست و از تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای این مدیریت نام برد.

مهاجری دو دشمن انقلاب اسلامی در دوره کنونی را آمریکا به عنوان دشمن بیرونی و خطر نفوذ تفکر افراطی در داخل کشور خواند و گفت: استمرار انقلابی گری واقعی و اتحاد درونی، ما را برای غلبه بر دشمن بیرونی یاری می کند و در عین حال هرگونه غفلت از دشمن درونی به ما ضربه خواهد زد.

بازمانده فاجعه هفتم تیر با یادآوری جملات حضرت امام خمینی در مورد شهید بهشتی گفت: به تعبیر امام راحل (ره) شهید بهشتی یک ملت بود و به تنهائی با پارسایی، کوشش بسیار، تدبیر تفکر و پاکدامنی راهگشای مشکلات بود.

وی تأکید کرد: اگر افراد شایسته و شایسته گزین همانند شهید بزرگوار آیت الله بهشتی متکفل اوضاع در کشور نباشند و افراد متصف به چهار ویژگی توصیف شده در نامه امام علی علیه السلام امور را در دست نداشته باشند، مسیر رشد و حرکت رو به کمال انقلاب اسلامی با دشواری و موانع روبرو خواهد شد.

شهیدان علی محمد مجیدی، غلامعلی معتمدی و حبیب الله مالکی از مدیران وزارت کشور در فاجعه هفتم تیر سال 1360 در محل حزب جمهوری اسلامی در تهران به شهادت رسیدند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شبنم A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 2
    متاسفانه فراموش كرديم با چه سختي انقلاب به اينجا رسيده و فراموش كرديم طبق فرمايش خداوند زندگي نوعي بازي است كه زود تمام مي شود . و خوشا اينكه انساها عمر طولاني ندارند و گرد پيري و بيماري نمايان مي شود و گرنه قدرت طلبي و مال اندوزي ريشه انسانيت و خدمت را مي خشكاند