۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

سایت صدای اقتصاد نوشت: مدیرعامل گروه ایرباس با اعلام اینکه "مذاکراتی با هواپیمایی آسمان انجام داده‌ایم و سایر ایرلاین‌ها نیز ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند" گفت: اولویت ATR ایران‌ایر است، چرا که این ایرلاین نماینده ایرلاین‌های ایرانی است.

توماس آندرس با اشاره به اینکه ایرباس در خصوص تأمین مالی -خرید 118 فروند هواپیما از سوی ایران - همکاری بسیاری از خود نشان داده است، اظهار کرد:‌ تأمین مالی هنوز به‌دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تأمین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم. ایرباس در سال‌های اولیه در بحث تأمین مالی مشارکت می‌کند اما امیدواریم سایر بنگاه‌های تأمین مالی اروپایی برای فاینانس دادن به خرید هواپیماها وارد عمل شوند.

 مدیرعامل گروه ایرباس با بیان اینکه "فقط در سال‌های اولیه در بحث تأمین مالی تفاهم خرید ۱۱۸ فروند هواپیما با ایران مشارکت می‌کنیم" گفت:‌ تأمین مالی هنوز به‌دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تأمین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم.

توماس آندرس با اشاره به اینکه ایرباس در خصوص تأمین مالی ــ خرید 118 فروند هواپیما از سوی ایران ــ همکاری بسیاری از خود نشان داده است، اظهار کرد:‌ تأمین مالی هنوز به‌دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تأمین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم. ایرباس در سال‌های اولیه در بحث تأمین مالی مشارکت می‌کند اما امیدواریم سایر بنگاه‌های تأمین مالی اروپایی برای فاینانس دادن به خرید هواپیماها وارد عمل شوند.

وی با ابراز " ایرباس‌های A380 امسال یا سال آینده تحویل نمی‌شود و افق زمانی ما 2020 میلادی است" تصریح کرد:‌ تا آن زمان به شرکای خود در ایران‌ایر کمک خواهیم کرد تا آمادگی کامل برای اضافه کردن A380 را به ناوگان خود داشته باشند.

وی با بیان "حدود 200 مشتری در بیش از 100 کشور برای هواپیماهای ATR داریم" اظهار کرد: گروه ایرباس بخشی از تأمین مالی قرارداد فروش هواپیمای ATR را با ایران‌ایر انجام می‌دهد. باور داریم که تأمین کنندگان مالی به‌زودی این اطمینان را به دست می‌آورند که وارد بازار ایران شوند اما ما باید اطمینان اولیه را به آنها بدهیم. بنابراین ما یک گروه هستیم (به ‌همراه فین‌مکانیکای ایتالیا) و تصمیم داریم برای هواپیماهای تحویلی امسال و سال آینده تأمین مالی را انجام دهیم. همچنین می‌توانیم  ECAهای اروپایی را تشویق به همکاری کنیم، آنها نیز علاقه‌مندی خود را ابراز کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه تعداد فعلی قرارداد با ایران‌ایر 20 فروند هواپیمایATR  است که تحویل آنها از نوامبر 2016 (آبان سال 95) تا آخر 2018 انجام می‌شود، گفت:‌ بعد از آن گزینه‌هایی برای 20 هواپیمای دیگر داریم. امیدوارم بتوانیم با دو ایرلاین دیگر نیز مذاکراتی را آغاز کنیم. به‌طور کلی 8 ایرلاین محلی وجود دارند که دارای 28 فروند هواپیما با میانگین عمر 18 سال هستند و با احتساب هواپیماهای روسی این میانگین به 25 سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل ATR نیز با بیان اینکه مصرف هواپیماهای این شرکت نصف هواپیمای جت است، گفت:  این چیزی است که تمامی ایرلاین‌های جهان خواهان آن هستند، هواپیمایی که از لحاظ پایین بودن آلایندگی، آلودگی صوتی و مصرف سوخت با محیط زیست سازگار باشد. برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشید: به‌ازای هر مسافر حدود 2 لیتر در هر 100 کیلومتر پرواز سوخت کمتری مصرف می‌شود که از سطح معمول پایین‌تر است.

وی با اعلام "مذاکراتی با هواپیمایی آسمان انجام داده‌ایم و سایر ایرلاین‌ها نیز ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند" افزود: اولویت ATR ایران‌ایر است، چرا که این ایرلاین نماینده ایرلاین‌های ایرانی است.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 25
    همون ملخ داره؟؟
    • مهدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      9 0
      ملخ دار بودن دلیل بر بد بودن هواپیما نیست. کما اینکه موتور این هواپیما از نوع جت توربوپراپ است و جهت افزایش راندمان و کاهش آلودگی صوتی، بجای استفاده از فن در سیستم high by pass ratio از ملخ استفاده شده. فقط سرعت پرواز مستقیم کاهش مییابد که جهت استفاده های بین استانی چندان تاثیرگذار نیست. بنظر شما برای ترددهای بین استانی بجای استفاده از ماشین استفاده از یک هواپیمای نو با تکنولوژی روز دنیا و سرعت 650 کیلومتر بر ساعت بهتر نیست؟
  • بی نام US ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 29
    این پطور میگه الایندگی صوتی نداره. این ملخی ها پر از صدا هستن. سرعتشون هم خیلی کمه
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 33
    همه ای تی ار ها سهم شیراز است بدترین هواپیماها برای شیراز با تشکر از نمایندگان فعال شیراز
    • بی نام RO ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      27 0
      حالا هر وقت دادنشون به شیراز شما ناراحت شو