میزان نوشت:

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام خبر جمع آوری تورهای هوایی در کریدور حرکت پرندگان بین دو منطقه سرخرود و فریدون کنار توسط سازمان های مردم نهاد گفت: برای مقابله با کشتار پرندگان در منطقه فریدون کنار به کمک دستگاه قضائی و نیروی انتظامی نیاز داریم.

ناصر مهردادی با ابراز تاسف از این که طی سال های گذشته حجم فعالیت ها در خصوص جمع آوری تورهای هوایی و مقابله با کشتار پرندگان، به دلایل مختلف رضایت بخش نبوده است، گفت: نبود برخورد با این موضوع منجر به تعدد دام ها در مناطق مختلف شده است. این در حالی است که در ابتدا دام هوایی تنها در منطقه فریدون کنار به تعداد زیاد دیده می شد، اما به دلیل نبود برخورد موثر، این رفتار به تدریج به سایر نقاط گسترش یافت.

او با بیان این که در سال جاری بر مبارزه با گسترش دام های هوایی به سایر مناطق تمرکز کرده ام، گفت: بدین منظور چندین بار با کمک نیروهای یگان حفاظت پاکسازی تورهای هوایی را انجام دادیم. اشاره به این نکته ضرورت دارد که مقابله با تورهای هوایی و کشتار پرندگان در منطقه خاص فریدون کنار به دلیل مسائل خاص منطقه، تنها توسط سازمان محیط زیست امکان پذیر نیست.

مهردادی با درخواست کمک از دستگاه قضائی و نیز نیروی انتظامی برای جمع آوری تورهای هوایی در منطقه فریدون کنار، گفت: دو طرح را تحت عنوان طرح پنج ساله و نیز طرح ضربتی تهیه کرده ایم تا بتوانیم با کمک دستگاه های قضائی و سازمان های مرتبط آن را اجرایی کنیم. این طرح در حال حاضر به شورای تامین استان جهت تصویب ارائه شده است. با دریافت مجوز از سوی شورای تامین می توانیم وارد فاز اجرا شویم.

مدیر کل محیط زیست مازندران از جمع آوری تورهای هوایی در کریدور حرکت پرندگان بین دو منطقه سرخرود و فریدون کنار خبر داد.

مهردادی با بیان اینکه این جمع آوری در روز اول دی توسط نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد انجام شد، در خاتمه گفت: پرندگانی مانند مرغابی هوایی، اردک، قو و ... در فصل حرکت خود مانورهای زیبایی را انجام می دهند با جمع آوری تورهای هوایی در این منطقه، از این پس، پرندگان می توانند با خیالی آسوده به حرکات و مانور خود در این کریدور بپردازند.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگران A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    6 0
    خدا را شکر و سپاس فراوان. دیدن این تورها و شکار این پرندگان واقعا ازار دهنده بود. خدا کنه پیگیری مسؤلان ادامه دار باشه.
  • عباس محمدی A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    1 0
    بسیار عالی در این گونه موارد است که کارایی نیروهای مردمی مشخص می شود.