ایسنا نوشت:

 پیونگ‌یانگ امروز (شنبه) آمریکا را مسئول و مقصر قطع و وصل اینترنت در چند روز گذشته در کره‌شمالی معرفی کرد؛ اقدامی که در بحبوحه اتهام‌زنی‌های دو کشور به سر هک سایت شرکت سونی پیکچرز رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سایت‌های اصلی اینترنتی کره‌شمالی در هفته گذشته قطع و وصل شدیدی را تجربه کردند به طوری که کمپانی‌های فناوری آمریکایی این رخداد را علاوه بر قطع اینترنت یک اقدام هکری اعلام کردند.

کمیسیون دفاع ملی کره‌شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا با آن قد و قواره عریض و طویلش باید دست از این اقدامات بردارد و از آن شرم داشته باشد چون باعث شده تا عملیات سایت‌های اینترنتی کره‌شمالی به خاطر قطع و وصل مکرر در هفته گذشته دچار خدشه شود.

سخنگوی این کمیسیون بار دیگر اتهام وارد شده از جانب پلیس فدرال آمریکا (اف‌.بی.‌آی) درباره هک کمپانی سونی پیکچرز را رد کرد و از آمریکا خواست تا دلایل و شواهد کافی در این باره ارائه دهد و ادامه داد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا باید خودش بداند که به تمام این اقدامات شیطانی پایان دهد و اگر به دنبال صلح است، باید از سیاست‌های خصمانه علیه کره‌شمالی دست بکشد.

پیونگ‌یانگ قریب به 9 ساعت در هفته گذشته و پیش از به کار افتادن مجدد اینترنت با قطعی اینترنت مواجه شد؛ مقام‌های آمریکایی دخالت در این مساله را رد کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    4 20
    تروریسم اینترنتی امریکا ، پرده ای جدید از اوبامای شعبده باز دلقک
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    17 0
    عه چه جالب....مگه اینترنت داشت؟ آخه همه میگفتن نداره.... هههه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    2 11
    پس اینترنت داشت کره شمالی همش میگفتن وجود نداره دروغگوهای غربی