نسیم نوشت:

محمد فرهادی در مراسم تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید «بانک ایده» در کشور راه‌اندازی شود تا بر اساس آن بتوانیم ایده‌ها را به پروپوزال و محصول تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: در محتوای آموزشی مقاطع تحصیلی و پژوهشی کشور باید بازنگری شود تا بتوانیم «دانشگاه نسل سوم و کارآفرین» را در کشور راه‌اندازی کنیم.

فرهادی با اشاره به ضرورت توجه همه اجزای دولت به موضوع تحقیق و پژوهش گفت: وظیفه دولتمردان است که موضوع «اختصاص ۴ درصد از تولید ناخالص ملی به امر پژوهش» را دنبال کنند تا این امر مهم اجرایی شود.

وزیر علوم در ادامه افزود: در حال حاضر ۸۰۰ هزار بیمار خاص در کشور وجود دارد که این افراد احتیاج به «رادیو دارو» دارند؛ بنابراین باید موضوع دانش هسته‌ای بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا کشور تحت فشار و زور قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: روزهایی بود که ما مریض‌هایی را برای درمان به مراکز درمانی می‌فرستادیم، اما رادیودارو نداشتیم که آن‌ها را درمان کنیم، اما امروز با همت جوانان و شهدای علمی کشور رادیودارو در ایران به صورت بومی تولید می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن RO ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    1 0
    وظیفه شماست که به پرونده 3000 بورسیه غیرقانونی دولت احمدی نژاد رسیدگی کنید . رانت بزرگی که چیزی جز ضایع کردن حق مردم عادی و بیت المال نیست به عنوان یک دانشجو از خبرآنلاین خواهش میکنم به جد پیگیر این موضوع مهم باشه .